וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוויאר אורגני

26.6.2001 / 10:46

דנה קסלר על העונה החדשה של "דארמה וגרג", שממשיכה להוכיח כי ההיפיות האמריקאית אינה אלא שמרנות קפיטליסטית מהזן הצבוע ביותר

השבוע מגיעה לערוץ 2 העונה השלישית של הקומדיה האמריקאית הצבועה מכולן - "דארמה וגרג". בשתי העונות שעברו עלינו לטובה כבר התרגלנו לדיסוננס הצורם בין מה שדארמה מייצגת (רוחניות, בודהיזם, יוגה, גלגול נשמות, מאכלים אורגניים, רייקי, ניו אייג', קלפי טארוט, צ'אקרות, מדיטציה) למה שהיא באמת (פרחולינה אמריקאית צחקקנית וטובת לב עם נטייה קלה לשאנטי, אבל בעצם משתפת פעולה באופן מלא עם הממסד). ההורים של דארמה אולי באמת היפים, ויעידו על כך הוויכוחים האינסופיים בין אביה בעל הקוקו שאיבד את הזיכרון לטווח קצר שלו בהופעה של הגרייטפול דד, לבין הוריו העשירים והאליטיסטים של גרג שמייצגים את האריסטוקרטיה האמריקאית.

במשך שתי עונות נאלצנו להתמודד עם העובדה העצובה שלשאלות בנוסח "איך היפית כמו דארמה לא התנגדה ולו לרגע למוסד הנישואין?" או "איך אין לה בעיה לקנות את חטיפי החרובים שלה בכספו של הקפיטליסט הגדול מכולם?" אין תשובות טובות, חוץ מזה ש"דארמה וגרג" היא סדרה נטולת כל חתרנות שלמרות המחאה-לכאורה שלה בסך הכל מחזקת את הערכים האמריקאיים השמרנים המקובלים. אז אולי דארמה עושה קצת שטויות ושיגועים כדי להראות שהיא חופשיה כציפור חופשיה, אבל עולם הערכים הקפיטליסטי של הוריו של גרג הוא זה שמביא הביתה את הבייקון (של טבעול).

בתחילת הפרק הראשון של העונה החדשה רואים את דארמה וגרג מתחרמנים בפראות בחדר המדרגות בדרכם חזרה מאירוע נוצץ (אליו לבושה דארמה בשמלת ערב אלגנטית על פי קוד הלבוש הנדרש, כמו תמיד, מבלי לעשות בעיות), בו זכה גרג בתואר התובע הפדראלי של השנה, באזור המערבי, מחלקה שתיים, אגף ב'. בעוד דארמה צוהלת "אני לא מאמינה שאני מתמזמזת עם התובע הפדראלי של השנה, באזור המערבי, מחלקה שתיים, אגף ב'!", אנחנו משפילים את ראשנו בבושה וממלמלים: יופי שעדיין יש תשוקה במערכת היחסים, אבל מה עם הערכים, דארמה, מה עם הערכים??

באופן מפתיע מסתבר שמשבר הזהות לא יתעורר אצל דארמה, אלא דווקא אצל גרג, שפתאום מתעורר ומגלה שהוא לא יודע למה הוא נהיה עורך דין. הגילוי החדש גורם לו להתפטר מיד מעבודתו, לקרוא ספרי הארה רוחנית, לשאול שאלות פילוסופיות, לפתח הרגלי אכילה חוראניים, לגדל קוקו וזקן ולצאת למשא חיפוש עצמי. אפיזודת השאנטי של גרג, התגובה ההיסטרית של אמו, הדיבורים של אמא של דארמה על לידה רוחנית וההרפתקאות שהוא עובר במסע שלו אמורים להצחיק את העולם המערבי שיושב מול הטלוויזיה אחרי יום ארוך במשרד, אבל האמת העגומה היא שהתשובה לשאלת ה"למה אני עושה את זה?" של גרג היא מאוד פשוטה. הסיבה שהוא עבד למכונה הקפיטליסטית היא כדי שיהיה מי שיפרנס את אשתו ההיפית שמכורה למסעדות יוקרה ומכבסות שעושות משלוחים.

* "דארמה וגרג" משודרת בערוץ 2 בימי שלישי בשעה 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully