וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די-וי-די זה כה פאסה

צחי בירן

11.10.2005 / 12:46

הנה בא יום כיפור, ואתו ההזדמנות ללמוד סופסוף איך להוריד סדרות טלוויזיה ברשת. מדריך לטכנופובים הלא-מקומבנים

יום כיפור ממש בפתח, ואם אתם לא שייכים לציבור המתקהלים בחנויות האופניים או, רחמנא ליצלן, בבתי הכנסת, סביר להניח שאתם מתכננים הסתערות על מדפיהן הריקים של ספריות הדי-וי-די/וידאו כדי להעביר את יממת החג המייסר בצפייה במיטב תוצרת הבידור ההוליוודית כדי לנקות את חטאיכם.

ובכן, אם אין לכם קומבינות בספרייה, כנראה שגם השנה תתקעו עם העונה הראשונה של "24" או עם סרט כושל של קווין קוסטנר. אם תוותרו על חוויית הצפיפות בספריה ערב החג, צפיפות שמזכירה את התנפלות ניצולי הצונאמי על מסוקי האספקה האמריקאים, אתם תשארו בבית מול הערוצים האחרונים בממיר שלא נחסמים במהלך קודש הקודשים, ואז צפויות לכם שעות מסוימות של עונג עם הרבה פרסומות מול ערוץ סטאר וורלד, שמקבל בכל שנה פיק רייטינג נאה ביום כיפור.

הנה, כבר אני שומע את החכמולוגים קופצים – בשביל מה צריך ספריה או ממיר, אני כבר הורדתי באינטרנט את כל העונה של _____ (מלאו כאן שם של סדרה שצילומיה אפילו לא החלו). אז זהו, שהמדריך הזה מיועד למאותגרים טכנולוגית, אלה שיודעים שאפשר להוריד סרטים וסדרות ברשת, אבל פחדו לעשות את הצעד המתבקש, ולא יודעים היכן להתחיל, וחיכו למצב נואש במיוחד, כמו יום כיפור צחיח, כדי שידחוף אותם אל הלא נודע, אל חיקם של החבר'ה המלחששים מה קורה בעונה החדשה של "אבודים" או של "עקרות בית נואשות".זהו זה, הגיע הזמן לעשות את הזינוק. חלפו הימים בהם נאלצנו להתייבש בהמתנה לכך שזכייניות ערוץ 2 או חברת הכבלים והלוויין ירכשו את העונות החדשות של הסדרות שהתמכרתם אליהן – הכל נמצא ברשת, ובאמת שלא קשה להגיע לזה.

המכון לבטיחות וגיהות

ולפני שפותחים בהורדה, מספר כללי בטיחות שכדאי להקפיד עליהם כדי שלא תהפכו את המחשב שלכם למחסום יעיל לדלת:

בידקו שבדיסק הקשיח יש יותר מג'יגה או שניים כדי שהמחשב שלכם לא יקרוס מיד בתחילת העבודה.

התרחקו מתוכנות כמו קאזה והדומות לה, אלא אם כן יש לכם חיבה לווירוסים או שאתם מחפשים תירוץ להזמין הביתה את טכנאי המחשבים שלכם.

דאגו שהמחשב שלכם מוגן באמצעות תוכנות אנטי וירוס, אנטי ספייוור (Spyware) ופיירוול (Firewal), וודאו שהתוכנות מעודכנות ומתעדכנות.

היפרדו מקרובי המשפחה והחברים, אתם בפתחה של התמכרות קשה, שגם שתיית ארגזי אדולן לא תחלץ אתכם ממנה.

חמור מי שלא מוריד

כלי ההורדה המומלצים הם שניים – אימיול ושלל תוכנות העושות שימוש בשיטת הביט-טורנט. היתרון של שני הכלים הללו הוא בעיקר בטיחות - הם חשופים פחות לווירוסים ושלל תוכנות מרושעות למיניהן. שני הכלים עובדים בשיטות שונות אך העקרון נשאר זהה: הקובץ המבוקש לא נמצא באתר מסוים ולמעשה אתם מורידים בו זמנית חלקים קטנים שונים מתוך הקובץ, משלל מקורות שונים, כלומר מגולשים אחרים כמוכם שמחוברים ברגע הנתון באמצעות תוכנת אימיול או ביט-טורנט.

האימיול היא תוכנה ותיקה למדי שיש להורידה למחשב (לינקים יצורפו בהמשך) והיא די פשוטה לשימוש. אחרי התקנתה צריך ללחוץ על "התחבר" ואז ניתן לחפש קבצים לפי סוג - וידאו, מוזיקה, תוכנות וכדומה. כשאתם בוחרים את הקובץ המבוקש, שימו לב שככל שמספר המשתמשים המחזיקים בו גדול יותר, כך גדל הסיכוי שתקבלו אותו מהר יותר.

יתרונות: אפשר לחפש בתוכנה את כל מבוקשכם ולכן פוחת הצורך באתרים מתווכים, שיפנו אתכם לקובץ המבוקש.

חסרונות: מהירות ההורדה בתוכנה לא קבועה או יציבה וההורדה לא מתחילה מיד ואינה רציפה.

לא עומדים בטורנט

שיטת הטורנט עובדת בצורה טיפה יותר מורכבת כי היא מחייבת אתכם לחפש את הקובץ המבוקש באתרים שונים. הטורנט הוא למעשה קובץ קטן, כמו מקשר, שיש להוריד והוא, באמצעות אחת התוכנות שעובדות איתו, מאפשר לכם להוריד את הקובץ המבוקש השלם. כל מה שיש לעשות זה להקליק במקום שמצוין בו "הורדה" באחד האתרים הרלוונטיים וכשקופץ לו חלון ההורדה ללחוץ על "פתח" והעסק מתחיל לזוז.

יתרונות: ההורדה יכולה להיות מאוד מהירה ומתחילה כמעט מיד, ובניגוד לאימיול היא רציפה לגמרי.

חסרונות: האתרים המקשרים מורדים מדי פעם מהרשת בגלל איומי תביעות, מה שהופך את חיפוש הקובץ המבוקש לקשה יותר.

ולסיום סיומת

קבצי הווידאו שאותם אנו מחפשים באים בסוגים שונים, ויש לכך משמעות לגבי האופן בו אתם מתכוונים לצפות בסרט/ תוכנית המבוקשים. אם במכשיר הדי-וי-די, או ישירות על מסך המחשב (או חיבור המחשב למסך הטלוויזיה). אם אתם מחזיקים במכשיר די-וי-די מיושן יחסית, שאינו קורא קבצים מסוג XVID/ DIVX, נסו לחפש קבצים עם הסיומת MPG, אותם תוכלו לצרוב ישירות על דיסק בלי המרות או סיבוכים נוספים. מכיוון שפורמט ה-DIVX מתחיל להתפשט בעולם בקצב מהיר, תוך שהוא עושה לקולנוע ולטלוויזיה את מה שה-MP3 עשה למוזיקה, רוב הקבצים שתימצאו יהיו עם סיומת AVI או XVID, מה שאומר שאם אינכם רוצים להסתבך עם המרות טיפה מורכבות (הרי אתם טכנופובים) אז תיאלצו לצפות בקובץ הווידאו במחשב האישי שלכם באמצעות נגן המדיה של ווינדוס או תוכנות כמו "ווינאמפ" – זה קצת פחות כיף אבל הרבה פחות מסובך. זכרו שבכל תוכנות הצפייה בווידאו יש אופציה ל"מסך מלא", ואז זה כמעט כמו לראות טלוויזיה. ייתכן שנגן הווידאו ידרוש ממכם "קודקים" (Codec), שהם סוג של מפענחים (אל פחד!) ובמקרה כזה גשו לאתר כמו divx.com והורידו את הקובץ המתאים, התקינו אותו והכל יהיה בסדר.

אתה נמצא כאן

עכשיו, כשלמדנו איך מוצאים את הקבצים המבוקשים וכיצד מורידים אותם ומנגנים אותם, צריך לדעת מה מחפשים. כעיקרון, ניתן לאתר ברשת פרקים כמעט מכל סדרה, אבל יש לזכור שההורדה תהיה מהירה יותר ככל שהסדרה המבוקשת פופולרית גם בשאר העולם. וככל שמדובר בפרקים חדשים יותר הרי זה משובח. אם אתם מחפשים פרק מסוים, ניתן להיעזר באתרי מעריצים של אותה סדרה ושם לחפש מדריך פרקים (episode guide), כך תוכלו להיות בטוחים, שאתם מורידים את הקובץ הנכון. כמובן שהכי כיף זה להוריד ולצפות בעונות מתקדמות של סדרות שמשודרות באחד הערוצים המקומיים, ולכן פשוט בחרו את הסדרה החביבה עליכם, ודאו באמצעות מדריך הפרקים איזה עונה שודרה כבר, וקדימה לעבודה.

הנה כמה סדרות המשודרות עכשיו בארה"ב, שתוכלו למצוא ללא בעיות מיוחדות:

· העונה השנייה של "אבודים" (או בלעז Lost).

· העונה השנייה של עקרות בית נואשות (Desperate Housewives).

· העונה הרביעית והחמישית של "זהות בדויה" (Alias).

· אם לא צפיתם בעונה האחרונה של 24, חפשו את העונה הרביעית המוצלחת.

· Prison Break של רשת פוקס - הבריחה מאוז?

· Weeds, סדרה חדשה שמשלבת בין "עקרות בית נואשות" לבין עסקי מכירת הקנאביס של "להציל את גרייס".

· My Name is Earl, הסיטקום החדש והמצחיק של NBC.

· רובוט צ'יקן (Robot Chicken) מבית קומדי סנטרל וסת גרין, מערכונים קצרים וקורעים, בטכניקה של אנימציית בובות.

· אם התייאשתם כבר מלעקוב אחר משפחת סימפסון בערוץ 1, פשוט חפשו כל עונה – בארה"ב משודרת כעת העונה ה-17 (!)

· אם אתם אוהבים את המשפחה הצהובה אתם חייבים לבדוק את הגרסה הקיצונית והמופרעת יותר, "איש משפחה" (Family Guy), שכרגע משודרת העונה החמישית שלה.

· אם באנימציה עסקינן, הגרסה היותר אינפנטילית היא כמובן סאותפארק (South Park). העונה התשיעית משודרת כעת בארה"ב.

· סדרת המשטרה שזכתה לשבחי המבקרים – "הסמויה" (The Wire).

· היורשים היותר מגניבים של בוורלי הילס 90210 – The OC – כרגע בראשית עונתה השלישית.

· לחובבי החייזרים מומלץ לנסות את סדרת חטיפות החוצנים – The 4400, כרגע בעונתה השנייה, או את Invasion, בה מנצלים הפולשים את ההוריקן שזרע הרס בארה"ב כדי לקדם את תוכניתם הזדונית, כל קשר לקטרינה מקרי בהחלט.

· מזמן לא היה שידור חוזר של סיינפלד ולכן תמיד אפשר לחזור ולהוריד, או את הספין-אוף של יוצר הסדרה, לארי דיוויד – "תרגיע" (Curb Your Enthusiasm). כיום משודרת העונה החמישית.

· כל אחת מסדרות הריאליטי – איש איש וסטייתו.


דיסקליימר:

מערכת וואלה! תרבות נזכרת להזכיר לכם כי הורדה של סרטים וסדרות טלוויזיה אינה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully