וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגזוזן נדיר

יואב הר עוז

12.10.2005 / 9:54

יואב הר עוז אומר שהפריים טיים הישראלי מסוגל לקבל רק הומואים בורגנים, שמשאת נפשם היא דירה בפרובינציה

עכשיו גם יש להם דירה משלהם בפרברים. חייכנים, חמודים, מלאי הומור, מגולחים (בפרשנות מרחיבה) ומתנשקים נישוקים קטנים על המצח והלחי. בעיקר זהים. רמי ורונן, קוקי ופוקי, מדגמנים זוגיות הומו-סטרייטית, ועוד בלב הפריים טיים הישראלי. אחרית הימים? כמעט.

אם פעם (עד אמש בערך), הגייז נחשבו בעיני הטלוויזיה המסחרית כאיזוטריה תל אביבית, שלא מעניינת (או לא צריכה לעניין) את הנוער והפרובינציה - קהל היעד המוצהר של החושקים ברייטינג - אמש נפרץ כביכול המחסום. גם זוג אגזוזנים מתוק יכול לענות על הקריטריונים של טלוויזיה מסחרית. דמות דוס המחמד מוצתה אחרי סיום ההתנתקות, ועכשיו זהו תור הזהב של הומו המחמד.

"רצים לדירה" היא הפקת ריאליטי על טהרת הזוגיות. תאמינו אחד בשני, תהיו נאמנים אחד לשני ותקבלו דירה., פרס הבורגנות האולטימטיבי. זהו המסר החינוכי. בטלוויזיה הישראלית משפחתיות וקירוב לבבות תמיד הלכו טוב - תוכנית בלי הצעת נישואין "מפתיעה" או איזה קרוב משפחה, שההפקה מביאה בהפתעה מחו"ל – "שישי בגאון" ו"דודו טופז" סטייל – אין לה מקום בפריים טיים. בשעת צפיית שיא, ישראל מרגשת, אוהבת, זוגית ומרובעת.

אין בעיה, אפשר לדחוף לשם גם הומואים, כל עוד נוכל לעכל אותם בקלות; עם זוגיות ללא דופי ושאיפה להתרחבות המשפחה. בקיצור, הזוגיות המוכרת לכולנו, בכל אופן זו המוצגת כלפי חוץ. ברשת רומזים לנו, שאצל הומואים זה אותו הדבר רק בהבדל קטן, במקום גבר ואישה זה גבר וגבר. הטלוויזיה הישראלית 2005 מתקדמת וליברלית, הכול בה אפשרי, העיקר שתהיה שם דירת ארבעה חדרים והצעת נישואין.

אין ספק שמדובר בקפיצת מדרגה - אפשר להסתכל על הומואים ולא להיגעל, ומדובר גם בתרומה נכבדה במלחמה נגד סטריאוטיפים חשוכים, ובדוגמה חשובה לאלה הנחבאים בארונות ולמשפחותיהם, שקיימת אופציה לחיים משפחתיים מאושרים, רק חבל שהמציאות היא טיפה שונה.

לחשוב שהומואיות היא שחזור של סטרייטיות רק עם בני אותו המין, זה סילוף האמת. מדוע שגייז ירצו חיים בורגניים במודל התא המשפחתי המסורתי? יבושם למי ששואף לשעטנז הזה ובהצלחה. הרי את רמי ורונן קיבלו להפקה בתור זוג השואף לדירת בורגנית, מעניין אם היו מקבלים אותם ללב הפריים טיים כגייז המנהלים אורח חיים וורוד ושובב בתל אביב. כמו שיש מזרחים משתכנזים, רמי ורונן הם גייז שעברו תהליך של סטרייטיזציה. וככאלה הם מוזמנים ללב הפריים טיים של הטלוויזיה.

גייז, מכל סוג שלא יהיו, הם חלק מהמשפחה. אחים של, בנים של, הורים של וחברים של כולנו. אמנם רמי ורונן הוצגו בנטייתם בצורה מאוד מפרגנת, ועל כך תשואות, יחד עם זאת היה לזה מחיר; הצגה שלמה של זוגיות במודל בורגני-סטרייטי, ובתמורה, דירה בפרובינציה שתגאל אותם מחיי ההפקרות של תל אביב, מאורח חיים שלא ממש רוצים לדעת על קיומו. אז שננו את הקונצנזוס החדש - זה בסדר להיות הומו בישראל, בתנאי שיש לך בן זוג קבוע, מחשבות על משפחה ומראה סטרייטי לא מאיים. פלא שעברי לידר הוא זמר השנה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully