וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנחלה" יוקרן בפומבי בנחלת בנימין

19.10.2005 / 10:49

הסרט התיעודי הינו חלק ממאבקם של אמני המתחם בחברת הנדל"ן רדלנד שרכשה בניינים רבים במקום ואיימה על אופיה של השכונה

"הנחלה", סרטה התיעודי של איריס רובין וזוכה פרס הקרן החדשה לסרטים דוקומנטריים, יוקרן מחר בפומבי במדרחוב נחלת בנימין. הסרט, באורך שעה, מגולל את מאבקם של אמני ודיירי השכונה כנגד כוונותיה של חברת הנדל"ן רדלנד שרכשה בנינים רבים במקום, לשנות את פני השכונה ואת אופיה.

הסרט, שבמקור הוזמן על ידי אנשי הנדל"ן, השתנה במהלך הצילומים והפך דווקא לכלי בידיהם של עמותת האמנים המקומית שמקדמת את המאבק על אופי השכונה. בינתיים הם ניצחו, ולו משום שחברת הנדל"ן פשטה את הרגל. אבל ההצלחה היא זמנית ואינה מגובה בינתיים בתכניות פיתוח, כלומר אי-פיתוח, עירוניות.

לאחר הקרנת הסרט, יתקיים דיון ציבורי בהשתתפות ארכיטקט המתחם, סעדיה מנדל. דניאל יופה, צעצוען ויו"ר עמותת אמני נחלת בנימין מתרגש לקראת ההקרנה הצפויה כמו גם לקראת בואו של האדריכל: "הסרט מסתיים במילים 'דניאל וחבריו הצליחו להציל את הנחלה אבל מה הלאה', משום שהרחוב עדיין מוזנח. מחר, עם בואו של מנדל, נקבל תשובה למשפט האחרון. הצלת המתחם היא הכרחית, כמו גם שיפוץ ושיפור אופיו ותפקודו, זאת המשמעות של הסרט".

הישג נוסף שיופה יכול לזקוף לזכות אמני המתחם הוא האקטיביזם שלהם: "זה המימוש שלנו כאמנים, משום שאנחנו לא רק יוצרים אמנות. כקולקטיב אנחנו מצליחים גם להשפיע על לב תל אביב, וזה מעשה אמנותי ממדרגה ראשונה".

הסרט יוקרן בפומבי תחת כיפת השמיים במתחם רחוב השומר בנחלה, ביום חמישי, ה-20 באוקטובר בשעה 19:00. לדברי המארגנים, לא יירד גשם בשעות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully