וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו צ'אנס לטרנסג'נדר

יואב הר עוז

23.10.2005 / 8:19

יואב הר עוז חושב שהאירוויזיון הפך לבדיחה, רק שבחגיגת היובל אמש, דנה אינטרנשיונל טרפה שוב את אירופה

ז'אן פול גוטיה, עשית את זה שוב. "אבבא" עם וורטרלו אומנם זכו בבכורה, מן הסתם, ג'וני לוגן הוכתר כמלך האירוויזיון, בהעדר מועמדים, אך האינטרנשיונל הייתה ללא ספק מסמר הערב. חתיכה מתמיד, סקסית, חברותית, תקשורתית וזונה של הבמה - דנה הייתה הדבר הבלתי נשכח האמיתי מהערב, שכולו מסמך היסטורי לאופנה קלוקלת של חמישים השנים האחרונות.

אני מניח שכל מי שהיה מזוין במצלמה לא החמיץ מלתעד את דנה לבושה עור ותחרה שחורים, כמו נערת ליווי שהגיעה ללוויה. והיה באירוע החגיגי מן ההספד למוסד המזדקן של האירוויזיון. בעת צפייה הצלחתי להיזכר בימים שמאוד התרגשתי לקראתו, לקחתי אותו אישית וקבעתי לפי ה"דוז פואה" מי שונא ישראל ומי בעדנו. ההפקה בקופנהגן הצליחה בעניין זה להזכיר נשכחות, לרגש נוסטלגית, ולהפתיע בכמה כוכבים גדולים ושירים מקסימים שעברו שם במרוצת השנים. היום, עם אינפלציית המשתתפים וכל הזבל שמגיע ממזרח אירופה, האירוויזיון מת, כך שכל התחרויות שיבואו בהמשך הם בגדר פוסט מורטם.

פעם מקפצה אדירה להצלחה מקומית ובינלאומית היום בעיקר האקדמיה לצחוק, כך גם השידור של ליל אמש. יאמר לזכות המארגנים של אירוע היובל, שמעבר למינוף הדיסק של מיטב שירי האירוויזיון מכל הזמנים, הם לקחו את כל האירוע עם הרבה הומור עצמי. בחרו להראות לנו לקטים של השירים המגוחכים ביותר, התלבושות המצחיקות ביותר והכוריאוגרפיות העקומות ביותר. קרקס זה שם המשחק, ואם בקרקס עסקינן, אז דנה אינטרנשיונל היא ללא ספק מאלפת האריות.

החנון והבוצ'ית שהנחו את הערב, לא יכלו לעמוד בפניה - מהרגע שהסתערה על הבמה, בסוף השיר של דיווה ועד שהציגה את השיר הבא בתור, הקהל היה אקסטטי. רוב הזוכות באירוויזיון היו נשים ובעיקר כאלה שידעו לתת את הדרמה הססגונית הדרושה. דיווה היה בין ארבע עשרה המועמדים לאו דווקא בגלל איכות השיר, אבל ללא ספק בגלל הדרמה הבלתי מתכלה של הקוקסינל הציוני. מועדון בת"א או אצטדיון בקופנהגן, היינו הך ואין לה בושה - איט איז שאוו טיים. היא תעלה את כולם על בריקאדות, תשיר, תצרח, תשתטה, תמציא מלים לשירים, כאילו אין מחר. למרות שאחרי הופעה כזאת, ייתכן ודווקא יהיה לה באירופה מחר, ואולי אפילו מחרתיים. הלוואי.

מפתיע ומקסים, שאת הכבוד הגדול ביותר שזכינו לו באירוויזיון עשתה עבורנו אישיות כל כך אקסצנטרית. הזכייה שלה בשנת 1998 לא תשכח במהרה במיוחד בשל הערך המוסף בעבור גייז בפרט וחילוניים בכלל, מול כל הבניזרים של אז, שרצו לקלקל הכול. לתת לספק טרנסג'נדר ספק קוקסינל לייצג אותנו באירוויזיון, ובמיוחד באירוע היובל שלו, משפר במשהו את תדמית הכובשים הפונדמנטליסטים שלנו באירופה. עוד לרגע אפשר לחשוב שאנחנו מדינה סופר ליברלית.

כדאי שצוות ההפקה של "השגריר 2", שתגיח בעתיד הלא רחוק בערוץ 2, לצוות לפחות מועמד/ת קוקסינלית אחת. אולי אפילו אתיופית שהיא גם קוקסינלית, אם תרצו. אם זה עבד באירוויזיון, אני לא רואה שום סיבה שזה לא יעבוד גם במשרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully