וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירלי הורן הלכה לעולמה

23.10.2005 / 12:30

זמרת הג'ז הענקית זוכת הגראמי ופרסים אחרים, נפטרה בביתה שבוושינגטון בגיל 71, עקב מחלה

שירלי הורן, זמרת הג'ז הגדולה והמוכשרת הלכה השבוע לעולמה בעיר הולדתה וושינגטון, והיא בת 71. מחברת התקליטים שלה, וורב רקורדס נמסר כי היא נפטרה לאחר שסבלה במשך זמן רב ממחלה.

הורן היתה אחד מהקולות הגדולים של הג'ז, ולא פעם הושוותה עם אלה פיצג'רלד וכרמן מכריאה. במשך שבע שנים רצוף היא היתה מועמדת לפרס הגראמי, וב-1998 אף זכתה בגראמי על הופעת הג'ז הטובה ביותר. באותה הופעה היא שרה את "איי רממבר מיילס", כהוקרה למורה הרוחני מיילס דיוויס שהלך לעולמו ב-1991.

הורן זכתה גם בחמישה פרסי וואמי - אות ההוקרה של תעשיית המוזיקה בוושינגטון. בנוסף - היא קצרה שבחים רבים על אלבומיה "היר'ז טו לאב", "לייט אאוט אוף דארקנס" (בהוקרה לריי צ'ארלס) ו"איי לאב יו, פאריז" - שכולם הגיעו לצמרת בכל רשימת דירוג בעולם הג'ז.

הורן, שלמדה בילדותה נגינה על פסנתר, גילתה את אהבתה לשירה - כמו גם את כישרונה הגדול - במקרה, ורק בגיל 17. באחד הלילות שבהם ניגנה במסעדה מקומית, התפתתה לתת קולה בזמרה – ומאז לא הפסיקה. כשהגיעה לאוניברסיטה, השתתפה בטריו הג'ז הראשון שלה.

כשרונה משך את תשומת ליבו של קווינסי ג'ונס, שהפיק את אלבומיה הראשונים; מיילס דייוויס ביקש ממנה לפתוח את הופעתו בווילג' וונגארד בניו יורק ב-1960. אלא שלאחר שני אלבומים בלבד, הורן העדיפה לסגת מאור הזרקורים והקדישה את שנות ה-70 וה-80 לגידול בתה.

לאחר שחתמה חוזה חדש עם חברת וורב רקורדס ב-1987, זכתה הקריירה שלה לנסיקה מחודשת. היא שבה אל הבמה, המשיכה להוציא תקליטים גורפי שבחים והפכה לדמות טיפוסית בפסטיבלי ג'ז ברחבי העולם. בשנותיה האחרונות היא הופיעה עם מגוון אמנים, החל בדיוויס שהתאחד עמה להופעה נדירה לצידה באלבומה מ-1991 "יו וונט פורגט מי", וכלה בלווינטון מרסאלס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully