וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיי פיי" יהיה סרט הוליוודי

26.10.2005 / 9:48

ז'אן פייר ז'אנה, במאי "אמלי" שעשה גם את "דליקטסן" ו"הנוסע השמיני", הוא זה שיביים וגם יעבד את הספר לקולנוע

"חיי פיי", הספר זוכה פרס הבוקר לשנת 2002 של יאן מרטל, יהפוך בקרוב לסרט הוליוודי בבימויו של ז'אן-פייר ז'אנה, שביים את "אמלי". המועמד לאוסקר שגם ביים את "שנים של אירוסין", יתחיל להפיק את הסרט כבר בקיץ הבא. ז'אנה, 53, שעשה ב-1991 את קומדית המד"ב השחורה "דליקטסן" ואת "הנוסע השמיני 4: התחיה" ב-1997, ישתתף גם בעיבוד הספר לתסריט.

במאי "החוש הששי", מ.נייט שיאמאלאן, אמור היה לביים במקור את הספר, אולם הוא פרש לטובת בימוי "הגבירה במים" פרי עטו. נשיאת סטודיו פוקס 2000, אליזבת' גבלר, סיפרה למגזין התעשייה וראייטי שהסטודיו רכש את הזכויות לספר כבר לפני שלוש שנים, אבל "חשנו אחריות כלפי החומר וכלפי יאן מרטל, והמתנו לרגע הנכון כדי להפיק את הספר".

ספרו של מרטל מגולל את סיפורו של פיי פאטל, נער הודי שניצל מטביעה בלב ים ומוצא עצמו על סירת הצלה קטנה עם אורנג אוטן, זברה פצועה וטיגריס בנגלי ענק. "חיי פיי" זכה בפרס הבוקר היוקרתי לאחר שגבר על חמישה ספרים אחרים שהיו מועמדים לפרס, ביניהם "פינגרסמית" של שרה ווטרז ו"ענייני משפחה" של רוהינטון מיסטרי. לאחרונה ביקר בארץ לרגל תרגום "העובדות שמאחורי בני רוקאמטיו מהלסינקי" לעברית, בהוצאת כנרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully