וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארכיוני סטנלי קובריק יוצגו בפני הציבור

26.10.2005 / 9:59

אוספיו המקיפים מאד של במאי "ד''ר סטריינג' לאב", "התפוז המכני" ו"הניצוץ", יועברו לאוניברסיטה לאמנות בלונדון, שבה יהיו נגישים לכולם

שוחרי הקולנוע ישמחו בוודאי לדעת שארכיוני סטנלי קובריק, שנחשבים לאחד האוספים המקיפים בעולם לקולנוע, ישוכנו באוניברסיטת "ארט'ס לונדון קולג' אוף קומיוניקיישן", שם יהיו נגישים לציבור. מהקמפוס נמסר כי כל קופסאות התסריטים, מסמכי התחקירים, התכתובות, התפאורות, הפרופס, המודלים וציוד ההסרטה יוצגו בפני הציבור והסטודנטים החל מקיץ 2006.

קריסטינה קובריק, אלמנתו של הבמאי שנתנה ידה למעבר, אמרה ש"הארכיונים מאד עמוקים ורחבים ואנחנו רוצים להפוך אותם לזמינים כך שהדורות הבאים יכירו את הדרך שבה סטנלי עבד". היא עצמה ציירת ובוגרת אחד מסניפי האוניברסיטה, וסיפרה ש"אוניברסיטת לונדון נבחרה משום שקובריק בילה את רוב חייו בבריטניה".

קובריק היהודי נולד ב-1928 בניו יורק ועבר ללונדון ב-1961, שבה נשאר עד שהלך לעולמו ב-1999 כשהוא בן 70. הוא ידוע כבמאי שעסק בפינות הנפש האפלוליות, ולא פעם סרטיו עוררו הרבה פולמוס, ביניהם "ד''ר סטריינג' לאב", "2001: אודיסיאה בחלל" (עליו זכה באוסקר יחיד, בקטגוריית אפקטים מיוחדים), "התפוז המכני", "הניצוץ" ו"עיניים עצומות לרווחה" האחרון.

ידידו, סטיבן שפילברג, אמר כי "בכל ההיסטוריה של הקולנוע לא היה דבר שדמה לחזון של קובריק. זה היה חזון של תקווה, תהיה ומסתורין. אני שמח שארכיוניו ישוכנו באוניברסיטת לונדון, כך יובטח כי החזון והמורשת שהותיר יישארו חיים לנצח".

כדי לאכסן את ארכיוניו של קובריק ואוספים נדירים אחרים, תבנה האוניברסיטה מרכז מיוחד בקמפוס שבדרום לונדון. משפחתו תשאר הבעלים של החומרים, אולם בית הספר יהיה אחראי על תחזוקתם. קמפיין התרומות לקרן התמיכה בארכיונים כבר החל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully