וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס גפן ניתן ל"קץ הילדות"

26.10.2005 / 9:08

הפרס שניתן מדי שנה ליצירה בולטת בתחום המד"ב הוענק לספר שתורגם מחדש לעברית ויצא בהוצאת ינשוף. מחברו, סר ארתור סי. קלארק, הוסיף הקדמה ופרק ראשון חדשים

פרס גפן לספר המדע הבדיוני הטוב של השנה הוענק השנה ל"קץ הילדות", ספרו של ארתור סי. קלארק, שתורגם מחדש לעברית על ידי דידי חנוך ויצא בהוצאת ינשוף. הפרס (ע"ש עמוס גפן ז"ל), מוענק במהלך פסטיבל אייקון כבר שבע שנים ברציפות, מטעם האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה ליצירה בולטת בתחום.

הספר מגולל את סיפורם של בני האדם בגרסתם המשודרגת, דהיינו בעולם שנכבש על ידי שליטים שהביאו להיעלמותן של כל המחלות הרעב והפשע מן העולם.

סר ארתור סי קלארק ("2001 אודיסיאה בחלל", עליו היה מועמד לאוסקר עם הבמאי סטנלי קובריק), נחשב לגדול סופרי המדע הבדיוני בכל הזמנים, וכתב יותר מחמישים ספרים שהודפסו בכ-20 מליון עותקים. הוא למד פיזיקה ומתמטיקה, והשתתף בפיתוח המכ"ם בזמן מלחמת העולם השניה, וב-1945 הגה את לוויין התקשורת. בתואר האבירות הוא זכה ב-26 במאי 2000.

"קץ הילדות" נחשב לספרו החשוב ביותר, ולמרות שיצא לפני 50 שנה הוא מופיע בקביעות ברשימת עשרת ספרי המדע הבדיוני הטובים בכל הזמנים. לספר שתורגם מחדש לעברית הוא הוסיף הקדמה ופרק ראשון חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully