וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מייקל מור הוא גזען וסוחר נשק"

27.10.2005 / 20:33

ספר חדש של פיטר שוויצר מתאר את גדולי הליברלים בארצות הברית כגזענים, מושחתים וציניים

מייקל מור וליברלים אחרים בארה"ב מצטיירים כאנשים מושחתים במיוחד בספר חדש של פיטר שוויצר, "Do As I Say, Not As I Do: Profiles in Liberal Hypocrisy" (ובתרגום חופשי: "עשה מה שאני אומר, לא את מה שאני בעצמי עושה: פרופיל הצביעות הליברלית).

הפרובוקטור האקטיביסטי מור, שמציג עצמו כאיש מעמד הפועלים, נחשף בספר השערורייתי דווקא כ"פושע תאגידים, איום סביבתי וגזען מעמדי". בין היתר חושף שוויצר כי למרות התלהמותו הגדולה כנגד חברת הלוגיסטיקה הבטחונית האליברטון, מור עצמו קנה ומכר אלפי מניות שמשותפות להאלברטון ולחברות מסוגה, ובמימונו האישי. זאת על אף שטען במרץ שאין בידיו אפילו "מניה אחת".

בנוסף, מור שיוצא כעת כנגד מה שהוא מכנה "הגזענות המשתוללת בארה"ב", וטוען שאף אחד לא לוקח שחורים לעבודות הטובות, מצטייר בעצמו כגזען לא קטן בספר: "מתוך 134 מפיקים, עורכים, סינמטוגרפים, מלחינים ומתאמים ששכר מור, רק שלושה הם שחורים". ואיש מהם אינו תושב המובלעת המישיגנית שבה הקים מור את ארמון מליון הדולר שלו. עוד מצביע שוויצר על כך שלמרות שמור מנסה להצטייר כמגינם של איגודים מקצועיים, הוא עצמו דווקא אנטי התאגדויות בעסקיו, וסכסוכים עם גילדת הסופרים, למשל, אינם זרים לו.

למעשה, גדולי הליברלים בארצות הברית מתגלים כטיפוסים ציניים שאינם מהססים לעשות בעצמם את כל הדברים שכנגדם הם מטיפים. בין היתר שוויצר מכנה את אל פרנקן "שקרן כפייתי ופרזיט מרושע שמפלה על רקע גזעני", משום ששכר רק אדם שחור אחד לעבוד עבורו מתוך 112 האחרים; טד קנדי מתוייג כ"אנס סביבתי, מעלים מס וספסר דלק", אבל כל משפחתו בעצם זוכה בכינויים קשים; הילארי קלינטון היא "מושחתת שמעלימה מיסים", ברברה סטרייסנד האולטרה ליברלית היא "מפרת זכויות אדם, שמנצלת את המלחמות לטובתה", ואילו הוגה הדיעות השמאלני נועם חומסקי מצטייר כ"פרזיט סוציאלי, פרוטקציונר כלכלי וסוחר נשק". המממממממממ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully