וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהאחרון יכבה את האור

28.10.2005 / 9:17

יואב הר עוז לא מבין למה עיריית תל אביב מתעקשת ליצור מתחמי בילוי, שאף תל אביבי לא רוצה לבלות בהם

מישהו בעיריית ת"א מעוניין לשנות את פני העיר. מישהו במנהל ההנדסה, באגף לרישוי עסקים, אולי מעליהם, מעוניין שת"א תהיה עיר עם הפסקה בלילה. המקומות ללא הפסקה מתרחקים ממרכז העיר אל פאתיה: הנמל, מתחם יד חרוצים, המסגר, הגן הבוטני והגן הזואולוגי. כל השאר, וזה כולל את לילנבלום והסביבה, רוטשילד, אחד העם, כיכר דיזנגוף, פרישמן ואחרים, בחזקת מודממים מחצות. בתי אוכל יהיו פתוחים לכל המאוחר עד שתיים בלילה (במקומות ספורים) וברים ודיסקוטקים יצטרכו להיות ספונים ווקאלית, בל יבקע הגה מבין כותליהם. בחצות, סינדרלה התל אביבית הופכת לדלעת אטומה.

לפעמים אנחנו שוכחים, אבל תל אביב נמצאת בלבנט, על גדות הים התיכון, והיא שופעת, חושפנית ומלאת הורמונים. חרמנית עשרים וארבע שעות ביממה, זהו אופייה, מקור המשיכה אליה. תיירים המגיעים אליה מתלהבים שגם בשעה אחת או שתיים בלילה ניתן לראות אנשים ברחובות ובתי הקפה נשפכים מאדם עד שפת הכביש, עניין לחלוטין לא מקובל ברוב הערים הגדולות באירופה או בארה"ב. בתל אביב אפשר לשבת על קפה במקום השכונתי שלך גם בארבע בבוקר, הכל מותאם לאורח חייך ולשינויי מצב הרוח. העבודה, הקפה, הבר, המכולת ומכון הכושר נמצאים בסמוך. עיר שהיא גם כפר וכפר שהוא גם עיר. צעירים בדירות שכורות, שגם בנעלי בית ימצאו מקום נחמד להפיג את הבדידות של הלילה. מה לעשות, ולאיזורי הבילוי המיועדים, נמל תל אביב וגם יד חרוצים והמסגר, מרבית צעירי תל אביב (וצעירים זה עניין של הרגשה, אתם יודעים), צריכים לקחת מונית.

הרעש שמפיקים מקומות הבילוי הוא חלק מסוד קסמה של תל אביב. מי שאוזנו טרם הסתגלה לכך, פשוט אינו מתאים למגורים במרכז העיר. זה בסדר גמור - יש מספיק מקומות שקטים בעיר עצמה ובוודאי מחוצה לה, אז מדוע יש להפסיק את המרכז השוקק ולהופכו לעוד עיר אפורה, מנומנמת ומשעממת? התכונה, השקיקה והמקומות הפתוחים הנגלים בפני עוברים ושבים, זהו הטבע שלה. עבור תל אביבים רבים, זוהי איכות חיים.

הרבה צעירים מכל רחבי הארץ עוברים את השלב התל אביבי, רוצים לחוות אותו בצורה כזו או אחרת. חיי הלילה הבלתי מוגבלים הם חלק מהותי של השלב הזה ואי אפשר בלתו.

הנה עצה קטנה לצוות המתכננים של עיריית תל אביב. קפצו בחמישי בלילה אל נמל תל אביב או איזור יד חרוצים. תבחרו באופן אקראי 60 איש מתוך האלפים המבלים שם ותשאלו אותם מאיפה הגיעו. כך תלמדו שרובם באים מערי הלוויין. התל אביבים מדירים את רגליהם ממקומות אלה, והם לא ירצו להצטופף במתחמים הללו. הגבלה של מקומות הבילוי הקרובים למקום מגוריהם תשים חוסם עורקים ותמנע מדם חדש לזרום אל לב העיר. מכיוון שגם כך העלויות בתל אביב הן יקרות עבור צעירים, צמצום אפשרויות הבילוי וההנאה בליבה של העיר תפחית מהתמריץ להתגורר בה. חסרונות הסדרי החניה הבלתי אפשריים, שכר דירה גבוה, ארנונה גבוהה, זיהום אוויר – ומקום לבלות נשאר לנו?

עם חסרונות רבים בעיר הזאת אפשר להשלים באנחה. אבל על ההנאות הקטנות והקלות בנגישות אל הבילוי, נלחם. אתם מנתקים אותנו מהחמצן, מונעים מאתנו איכות חיים, והורסים את אחד הנכסים היחידים שיש לעיר המכוערת הזו להציע, לא משנה כמה חזיתות של בתי באוהאוס עתיקים תצבעו בלבן וכמה דשא תגדרו בשדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully