וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב מוזיקלי לשירת רוני סומק

31.10.2005 / 14:52

קבוצת מוזיקה נובה תקדיש את פתיחת העונה ה-20 שלה למשורר ששמצליח גם להוציא אלבומים ולהשיק תערוכות

קבוצת המוסיקה נובה פותחת את עונתה ה-20 בערב מוזיקלי שכולו מחווה למשורר רוני סומק. שיריו של המשורר שהוציא כבר תשעה ספרים יזכו לגרסא בימתית – ילחינו אותם, ישירו אותם או שיהפכו אותם למיצג במוזיאון תל אביב.

בין היתר: עודד זהבי הלחין את "שיר אהבה פיראטי" ו"המתופף של המהפכה"; רונן שפירא הלחין את "יסמין. שיר על נייר זכוכית" ואת "מחתרת החלב"; רועי ירקוני הלחין את "חיזור", "תל אביב בלילה" ו"סן פרנציסקו. סונטה על העיר שנשארה בלי מנעולים"; בעז בן משה הלחין את "סולו עראק" וברי סחרוף הלחין שני שירים; האמנית ענת פיק תציג מיצג לשיר "שיניים, והבמאי שחר בן-חור יציג וידיאו ל"בית חרושת של הטבע". ברי סחרוף, ערן צור, שישיית האנסמבל הקולי החדש, יהלי תורן, מאיה דוניץ ואיריס פורטוגלי יבצעו ויקריאו את השירים.

שיריו של רוני סומק - זוכה שני פרסי ראש ממשלה, פרס עמיחי לשירה עברית ופרס ראשון בתחרות שירי יין בפסטיבל מקדוניה, תורגמו ל-37 שפות. לפני שהחל ללמד ספרות וכתיבה יוצרת, הוא היה סוחר עורות ומדריך חבורות רחוב. בין הספרים שהוציא: "גן עדן לאורז","המתופף של המהפכה" ו"מחתרת החלב". סומק שלח ידו גם להפקות מוזיקליות ואמנותיות: ב-1997 הקליט את "נקמת הילד המגמגם" שהוכתר כדיסק השנה במשאל מגזין המוסיקה האנגלי WIRE, ואת את "קו העוני" - שניהם בשיתוף עם המוזיקאי אליוט שארפ. ב-2001 הוציא את האלבום "קיצור תולדות הוודקה". ב-2004 הציג עשרה רישומים של ביאליק שיצר על עמודים שמכילים את שירי המשורר המשורר הלאומי, אותם הציג בתערוכה "חוואג'ה ביאליק".

"מחתרת החלב", קונצרט פתיחת הסדרה "גל חדש" של מוסיקה נובה, 23 בנובמבר, 20:30, מוזיאון תל אביב לאמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully