וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי ניר

רותם רוזנטל

2.11.2005 / 10:49

דמיינו אותו בביתו בדרום האלים של תל אביב, מנגן על אייר גיטאר, צורך זבל טלוויזיוני ומתמכר לבועות

איזו מוזיקה אתה שומע כשאתה עובד?

דווקא יוצא לי לשמוע הרבה מוזיקה כשאני עובד, למרות שלאחרונה אני לא בוחר אותה ונותן לקול הקמפוס לקחת אותי לאן שהם רוצים. הטעם שלי בעיקרון די מגוון עם נטייה מסוימת לאפלה. בפעם אחרונה ששמתי בעצמי את המוזיקה, נדמה לי שהגעתי ל-Godspeed You Black Emperor, Aloha, Secret Chiefs 3 או ספולטורה. אני אוהב לשמוע מוזיקה בסטודיו גם כדי להתרחק מהעבודה, לנעול טוב את הדלת ולרקוד עם עצמי בלט מודרני אוונגרדי, או סתם לעשות תנועות של גיטריסט מטאל עם שער ארוך.


מה יותר מזין אותך - טלוויזיה, ספר או סרט?

לא יכול לבודד את ההשפעה עלי למדיום מסוים, גם לא לגובה תרבותי מסוים. אני צורך כל מיני דברים ללא הרבה שליטה מצדי. בעקרון יש בי צד שאוהב מאוד חוויות קיצוניות, אבל גם צד אחר שאוהב סתם לרבוץ שעות מול תוכניות גרועות בטלוויזיה עם חולצה בתוך הטרנינג. בסוף דווקא מהזבל הזה, יוצאות העבודות המורכבות.

100 למענך בכל שעה

מה היית משנה ברחוב מגוריך?

אני גר בדרום המסריח של תל-אביב, ברח' מטלון, קרוב לשד' הר ציון. הייתי בכיף מחליף את כל הנרקומנים המסטולים מתחת לבית שלי בנשים צעירות עם בטן גדולה של הריון, וגם הייתי מחזיר את העובדים הזרים שגירשו. הם היו הדבר הכי נורמלי בשכונה הפסיכית הזאת.

למי היית מכניס מכות?

ביום כיפור תקפה חבורת נרקומנים איזה פועל סיני קטן מתחת לבית שלי ולקחה לו את האופניים. קיוויתי שהוא יודע קצת קונג-פו, אבל הוא לא ידע. כשצלצלתי למשטרה לדווח, שאלה אותי שוטרת אם הוא חוקי. הייתי בכיף מכסח את השוטרת הזו.

מה ההתמכרות שלך?

עד לאחרונה הייתי מכור כבד להדפסות מחשב. ההתמכרות להדפסות מחשב הביאה אותי למצב שלא יכולתי לעבור את היום בלי לראות את המדפסת שלי עובדת ומוציאה לפחות הדפסה אחת מושלמת על נייר מט איכותי. בזבזתי על ההתמכרות הזו המון כספים.



את מי היית מזמין לדרינק על חשבונך?

הייתי מזמין את האנשים שעזרו לי עם התערוכה החדשה, וגם כמה חברים שלאחרונה הזנחתי בגללה.

מי היית רוצה שיראה את התערוכה, חי או מת?

כולכולם.

מהם הלינקים החביבים עליך?

מכיוון שלאחרונה שקעתי בטריפ של בועות סבון ענקיות, מצורף לינק של אתר מוצלח בנושא, "Big Bubble Magic".

תיק עיתונות

השנים האחרונות בחייו של אורי ניר (29) היו די עמוסות. בשנת 2001 סיים את לימודיו בבצלאל (שכללו גם לימודים בשיקגו), זכה בפרס ע"ש אהוד אלחנני מטעם בצלאל ויצא לדרכו האמנותית. זו החלה בחמש תערוכות קבוצתיות (ביניהן "פלורסנט 3" ו"קורבנו של שונצינו" במוזיאון הרצליה) וארבעה פרסים מטעמם של גופים שונים. ב-2004 הוא הציג את "Lost Herbs", תערוכת יחיד במוזיאון הרצליה, והשנה השתתף גם בשבוע האמנות הישראלית בניו יורק וב"העברים החדשים - מאה שנות אמנות בישראל", התערוכה הקבוצתית המדוברת שנערכה בברלין.

ניר מציין שלאחרונה הוא יוצא יותר ויותר מהסטודיו. נמאס לו להסתגר בסטודיו והאוויר החופשי קרא לו לבחון מה קורה שם בחוץ. למרות שהוא בודק מדיה אחרים, הוא חש שהציר הבסיסי של מהלך העבודות שלו נותר פיסולי – גם אם מדובר בווידאו ובסטילס, הוא ממשיך לבדוק את החומר ואופן הפעולה שלו.

התערוכה שעומדת להיפתח בחמישי,"Plantation" בגלריה By Art Projects היא תוצר של תהליכים אלו, שהתרחשו בחצי השנה האחרונה. "במהלך הזמן הזה התחלתי להעביר את המקום שבו מתרחש הפסל אל מחוץ לסטודיו", הוא מספר. התוצאה היא תערוכה שמורכבת מעבודות וידאו, צילומים ואובייקטים שחדרו אל הנוף שלו. ניר מנסה להחדיר לסביבה מעין שתלים, כאמן-כירורג, ליצור מחדש איברים שונים, משופרים ומתפקדים. "ייצרתי בתנאים לגמרי ביתיים 600 זנבות שועלים מלאכותיים, ותליתי אותם על שלדי עצים בתוך החי-בר השרוף ביערות הכרמל. החזרתי אותם למצב המקורי, אבל בגלגול חדש, כערבות בוכיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully