וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם נוספת 88FM בסכנת סגירה

2.11.2005 / 12:14

החלטת ועדת דינור לצמצם את כמות התחנות של קול ישראל עלולה, לדעתם של רבים, להוביל לסגירתה של התחנה האהובה

סכנת סגירה מרחפת פעם נוספת על תחנת הרדיו האהובה 88 אף אם. למרות שאף אחד בעצם לא הזכיר במפורש את שמה של התחנה, מקור בכיר בה הסביר: "ועדת דינור שהוקמה כדי לברר את מצב השידור המליצה לצמצם את מספר רשתות הרדיו של קול ישראל, ולדברים יש פרשנות משל עצמם. רשת ג' היא קצת בייבי אז לא יסגרו אותה, רשת ב' זה אקטואליה ופוליטיקה, בתחנת הרדיו הרוסית לא יגעו כי זה מליון מצביעים, וגם לא יגעו בקול המוזיקה. בקיצור, נשארנו רק אנחנו".

למרות שהרייטינג של 88FM לא מגיע אפילו למספר דו ספרתי, היא נחשבת לתחנה איכותית ואושיות מוזיקליות רבות התגייסו להגנתה, ביניהם שלום חנוך, אריק אינשטיין, גידי גוב, חוה אלברשטיין, אהוד בנאי, יהודית רביץ, אביתר ומאיר בנאי, הדג נחש, אביב גפן, אלון אולארצ’יק, דני סנדרסון ואחרים.

זאת לא הפעם הראשונה שסכנת הסגירה מרחפת מעל לתחנה שקיימת כבר עשור. כבר ב-2004 הציעה ועדת דינור להפריט אותה ואת רשת ג'. המקור הוסיף עוד שההכנסות מקול ישראל אינן נזקפות לזכות התחנה ואין אפשרות לבדוק היא רווחית. התחנה שפועלת כמעט ללא תקציב, סובלת גם מבעיה של משדרים לא מתוחזקים שאינם מאפשרים קליטה מעבר לצומת גליליות ושער הגיא.

ועוד מפיו של המקור: "התחנה הזאת היא כמו ערוץ 23 בטלוויזיה, אנחנו מחוייבים לאיכות ולרייטינג, אז לכולם נוח לבעוט בנו. אבל לתחנה הזאת יש חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה, זאת התחנה היחידה שמשדרת מוזיקה ישראלית ולאו דווקא עברית. רשת ג' לא משדרת אמנים ישראלים שלא שרים בעברית, ויש אמנים רבים שמצאו כאן את הבית היחיד שלהם, כמו הדרה לוין, פליינג בייבי, שילה פרבר ואסטרוגלייד; אבל גם אמנים ישראלים ותיקים מקבלים כאן בית חם, כמו אפרים שמיר, יוני רכטר ושם טוב לוי שקצת נעלמים בתחנות האחרות. אנחנו לא מחוייבים לפלייליסט, ולכן יש לנו מחוייבות לכל הרפרטואר שלהם, במלוא מובן המילה. מה ששומעים ברשת ג' זה לדעתי חמישה אחוז מהיצירה הישראלית, וזה יוצר תחושה מעוותת, כאילו יש כאן רק קאברים וכוכב נולד. אנחנו גם התחנה ישראלית היחידה שמשדרת ג'ז ובלוז. זה לא עניין של טעם, אלא של פלורליזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully