וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביל קליפות המיצגים

רותם רוזנטל

3.11.2005 / 9:51

עם פתיחת עונת התערוכות היום (ה'), רותם רוזנטל בנתה עבורכם מסלול ממצה לסיור בגלריות ובמוזיאונים של תל אביב

היום (ה') אתם מוזמנים להכין בקבוק מים, איזה סנדוויץ' קטן ולצאת לדרך. הגלריות והמוזיאונים פותחים שערים – העונה נפתחת והכל בחינם - העיר עומדת ללבוש אמנות. בין 15:00 ל-22:00 תצטרף תל אביב לעולם, שחגג גם הוא במהלך אוקטובר את פתיחת העונה (בעולם אין יום כיפור וחוהמ"ס) ותנסה לסחוף את כולכם אל תוך עולם האמנות; מיצגים ברחובות, מסכי פלזמה שיציגו יצירות אמנות בצמתים סואנים, תערוכת בכל פינה – נראה שעל זה מדברים כשחושבים על אומה תרבותית.

ברוח הסיורים המודרכים בין הפסלים ברחובות, בנינו גם אנחנו מסלול משוער עבורכם, שיתחיל בדרום ויתקדם צפונה.

נתחיל עם בירה

תחנה ראשונה – יפו. נעצור לרגע בסלונה, נלגום איזו בירה קרירה ונבחן את העבודות שמוצגות כרגע בתערוכה הקבוצתית Pics. מסלונה נמשיך בצעד בוטח אל עבר החלל של אלטרנטיב בחצרות יפו שבשד' ירושלים 15, שם נילי אריאלי מציגה "יונים פורחות". בחללי המתחם נוכל לראות מיצבים ופסלים שונים.

משם נקפוץ לרגע לתחנה המרכזית החדשה – לבדוק את הווידאו פרפורמנס של אנסמבל 209 בבימויה של תמר רבן בבמת מיצג. קו 5 יוביל אותנו משם לשדרות רוטשילד, שם נעבור דרך המיצגים של קבוצת "איפה דנה" (שתתמקם באזור יבנה) ואמני במת מיצג, המפוזרים לאורך השדרה; מיכל שרייבר שתעמוד בפינת בר אילן, שירה כורר, קרין מנדלוביץ' שתדווש לה לאורך ציר הגלריות וגם פריד אבו שקרה שמסלולו עובר מהשדרות ועד למוזיאון תל אביב. אם נתעייף, נוכל לעצור לכמה רגעים לקפה קליל באחד הקיוסקים המפוזרים בשדרה. נקפוץ גם לראות את התערוכה של נטעלי שלוסר בזומר. אם נספיק, אולי נחזור גם למסיבת הפרידה של זומר מהשדרה בסביבות 21:00.

נסיים בקפה

גם באוף-רוטשילד נפתחות תערוכות. מאיר אפלפלד יציג בגלריה 33 ברח' יהודה הלוי 33, אורי ניר יפתח את Plantation ב-BY Art Projects ואצל טל אסתר נוכל לראות את המיצב הפיסולי של אלישבע לוי – “Be Nice or Go Away".

משם נמשיך צפונה, שם יחכה לנו ביתן הלנה רובינשטיין (שהכניסה אליו תהיה חינם גם עד סוף השנה) עם התערוכות של מאשה זוסמן מחד וגל ויינשטין מאידך. נראה שלא נוכל להימנע גם מביקור במוזיאון תל אביב ובתערוכת "ארבע העונות" של יגאל עוזרי, תערוכת המופשט האמריקאי אחרי מלחה"ע השנייה ותערוכתו של איזידור קאופמן.

כדי להרגע אחרי כל האמנות הזו, נוכל לפנק את האוזן עם הופעת ג'ז בגלריה המשרד, שם תיפתח גם תערוכתו של רפי דייגי, "תעודת זהות". לסיום, נשתלט על קפה באצ'ו שנמצא מעל הגלריה ונעצור לאגור כוחות. עד השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully