וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות כבוד יוענק לקלוד ללוש

7.11.2005 / 12:58

הבמאי הצרפתי יזכה באות מטעם אוניברסיטת בן גוריון במסגרת פסטיבל הסרטם היהודיים שיתקיים בבאר שבע

הבמאי הצרפתי קלוד ללוש יקבל תואר אות של כבוד אוניברסיטת בן-גוריון. הכבוד יוענק לו במסגרת פסטיבל לסרטים יהודיים "העין היהודית" שבו משתתפת גם האוניברסיטה. הפסטיבל יחל ב-16 בנובמבר ויימשך תשעה ימים, במהלכם יוקרנו כ-80 סרטים מ-25 מדינות.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' אבישי ברוורמן, שיבח את מארגני הפסטיבל על בחירתם בבירת הנגב: "אנו גאים לקחת חלק בפסטיבל שמעלה על נס את הקהילות היהודיות המגוונות בעולם ושמחים להעניק את התואר לקלוד ללוש בהוקרה עמוקה לבן המהגרים היהודי שפינה חמה שמורה בלבו לקולנוע הישראלי, לישראל בכלל ולנגב בפרט". ואילו מנכ"ל הפסטיבל עודד גיא, שאף הודה לאוניברסיטה על מחוות הענקת התואר, הוסיף: "הסכמתו של קלוד ללוש להגיע להיות חלק מהפסטיבל היא לכבוד לנו".

קלוד ללוש היהודי נולד בצרפת למשפחת מהגרים מאלג'יריה. כבר בגיל 13 הציג את יצירותיו בפסטיבל קאן לחובבים. בגיל 23 (1960), כבר הקים את חברת ההפקות "לספילמז 13", והפך למפיק, במאי, תסריטאי וצלם. כיום הוא כבר ידוע כאחד מיוצרי הסרטים הפופולריים והמשפיעים ביותר בצרפת. ללוש זכה בשני פרסי אוסקר ב-1967 עבור תסריט והסרט הזר "גבר ואשה". בנוסף, זכה בפרס "דקל הזהב" בפסטיבל קאן, וב-1975 היה מועמד לאוסקר על התסריט ל"ועכשיו, אהבתי".

על אות הכבוד שיוענק לו נכתב: "סרטיו מדברים אל לב כל גבר ואישה ברחבי העולם; לתסריטאי, במאי, מפיק, עורך וצלם ששליטתו במדיום הקולנועי על כל פניו מאפשרת לו תזמון מדויק של דימויים ורעיונות; מתוך הערכה ליוצר פורה הצועד לקראת יובל של עשייה קולנועית מרשימה, כשבאמתחתו שלל פרסים חשובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully