וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בשידור חי ב"בית הלבן"

8.11.2005 / 11:45

הווסט ווינג הפתיעה אמש עם פרק מיוחד שדימה עימות טלווזיוני בין שני המועמדים לנשיאות בסידרה. ניכרו הבדלים בין גירסת החוף המזרחי לגירסה המערבית. זהירות, ספוילר!

בפרק מיוחד וחד פעמי בעונה השביעית של "הבית הלבן" (אצלנו תעלה מחר העונה השישית), ניהלו בשידור חי שני המועמדים לנשיאות - סנטוס הדמוקרטי (ג'ימי סמיתס) ו-ויניק הרפובליקני (אלן אלדה) עימות סוער, נוקב ומציאותי מאד. הפרק היה חלק מהקמפיין הנמשך על ירושת הבית הלבן מידיו הדמוקרטיות של ממשל ג'ד ברטלט (בגילומו של מרטין שין).

באופן מסורתי ניצבו שני המועמדים על הדוכנים בחליפות כהות על רקע כחול המתחייב, אבל אחר כך הם הצליחו להמם את הקהל כשהסכימו להתעמת "בלי חוקים" באופן שלא יכול היה להתקיים בין יריבים פוליטיים אמיתיים. כדי שהריאליזם יהיה אפילו אמיתי יותר, שדרן החדשות הותיק פורסט סויר היה זה שתשאל אותם.

שאלתו הראשונה שהופנתה לויניק, היתה "מה אתה מתכוון לעשות כדי לחסום את הגבול המקסיקני בפני מעבר מהגרים?". "אני מאמין במדיניות של אכיפה, ולכן קודם כל אכפיל את השמירה על הגבול", אמר מושל קליפורניה. "עם הורדת המסים שאתה מציע אני לא מבין מאיפה תמצא לזה תקציב", רשף בפניו איש הקונגרס מטקסס, סנטוס. מאוחר יותר הבטיח סנטוס שבקדנציה הראשונה שלו יוסיף מיליון משרות חדשות. "כמה משרות אתה תיצור?", שאל סויר את ויניק. "אף אחת", הוא השיב," צמיחה יוצרת משרות, עסקים יוצרים עבודה. תפקיד הנשיא הוא להתוות את הדרך".

באופן בלתי נמנע עלה לדיון גם המושג "ליברלי", כשסנטוס אמר: "רפובליקנים ניסו להשמיץ את המושג 'ליברלי', אבל הליברלים היו אלו שסיימו כאן את העבדות". ויניק, בתורו, ירה ש"נשיא רפובליקני סיים את העבדות". "כן, רפובליקן ליברלי, סנטור. מה באמת קרה להם?", החזיר לו סנטוס.

העימות נמשך והתלהט, אבל הכיל גם אינפורמציה פוליטית ויסודית שמעולם לא עלתה בעימותים נשיאותיים אמיתיים. "זה היה ניגוד מרשים לדבר האמיתי", צויין ביאהו. בהופעה השניה שהתקיימה עבור צופי החוף המערבי שלוש שעות לאחר מכן, זה כבר הפך לשילוב של דיאלוג מתוסרט ואימפרוביזציה.

ב"בית הלבן" המדומה עדיין לא ידוע מתי יתקיימו הבחירות, אם כי צפוי שזה יקרה בעונה הנוכחית. גם זהותו של המנצח עוד לא ידועה. אלדה וסמיתס טוענים שאין להם מושג מה יהיה גורל דמויותיהם, ואילו המפיקים רמזו שהם עצמם טרם החליטו. הצופים, בכל אופן לא יוכלו להצביע בבחירות הטלוויזיוניות הללו. אבל העימות סיפק להם כנראה הרבה חומר למחשבה, כמו למה למשל עימותים אמיתיים לא מתנהלים כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully