וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוועלד!

28.6.2001 / 11:58

עדו פלוק ראה את "אודות המוניטין" והוא רותח מזעם - מדובר בכישלון טוטאלי, בסרט תיכוניסטים גרוע שנמתח לאורך מלא


תוי העלילה של "אודות המוניטין", סרטו הראשון כבמאי של המפיק האולד טיימר יורם כסלו ("החיים על פי אגפא", "שחור", "מר באום"), נראים לכאורה מבטיחים מאוד. זה סיפורו של במאי מצליח, זוכה אוסקר אפילו, שנמק לאיטו בחדרון מעופש (ומי יותר מתאים לתפקיד מאשר אסי דיין) לאחר שנים של חוסר מעש, עד שמפיק מגיע אליו ומשכנע אותו - בעזרת כספים של מאפיונר רוסי - לכתוב תסריט על פי חייו של פסנתרן צעיר ומוכשר שהדרדר לחיי פשע (ניר לוי בתפקיד נוראי).

אין צורך להמשיך ולחקור לעומקו של סיפור העלילה של סרט זה. גם את קאדר דמויות המשנה אין מה להציג. כי "אודות המוניטין" הוא קודם כל אחד המוצרים המביכים ביותר שיצא מכרעי הקולנוע הישראלי – סליחה, תעשיית הווידאו הישראלית - מזה זמן רב. מחלקות שלמות של הפקה, כדוגמת הצילום, התפאורה והעיצוב האמנותי, התאורה ואפילו עיצוב פס הקול, נדמה שנותרו כאן נטושות – וחס וחלילה לא בסוג של אמירה מינימליסטית. פשוט הזנחה פושעת. מדובר בסרט תיכוניסטים שנמתח לאורך מלא. בכישלון טוטאלי בהבעה קולנועית. וכל זאת מבית היוצר של אחד מיקירי העשייה הקולנועית בארץ. אחד השמות הגדולים – שידע לגייס את תקציב החריגה בהפקות של דיין, אבל כשהגיע אל מול יצירתו שלו, כשל לגמרי, וכה חבל. כמה במאים מנוסים לא יזיקו לתעשייה הזו שלנו.

על המשחק הגרוע, הניסיון המהוה והבנאלי ליצור סיפור עלילה הנכתב בידי גיבור הסרט עצמו והטיפול המחריד בסצנות שאף אחת מהן אינה מהווה יחידה דרמטית בפני עצמה, אין – כאמור – להתייחס. "אודות המוניטין" נראה בעיקר כמו משהו ששריקי ובנבנישתי, כוכבי "שוטטות", היו מוציאים תחת ידם. שיעור קלאסי ב-"Faux Pas".

* הסרט "אודות המוניטין" ישודר בערוץ 4 ביום שישי בשעה 23:35
כמו כן יוקרן הסרט בסינמטק תל אביב החל ב-5 ביולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully