וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי "הכלה הסורית" נתבעו על העתקת התסריט

8.11.2005 / 16:26

גרי ברינט, תסריטאי, תבע את רוב יוצרי הסרט בטענה שהשתמשו בתסריט שלו ללא ידיעתו ורשותו. ערן ריקליס: "אני לא מכיר אותו"

גרי ברינט, תסריטאי, הגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי תביעה למתן צו הצהרתי וצו מניעה בגין הפרת זכויות יוצרים נגד יוצרי "הכלה הסורית" - יורם גלובוס וחברת גלובוס גרופ, ערן ריקליס וחברת ההפקות שלו, התסריטאית סוהא עראף, אלן גרינבלט מנהל בגלובוס גרופ ושתי חברות זרות מגרמניה ומצרפת. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד נחום גבריאלי שמתמחה בזכויות יוצרים. לטענתו של ברינט, הנתבעים הפרו את זכויות היוצרים שלו בכך שהעתיקו קטעים מתסריטו והשתמשו בהם בסרט "הכלה הסורית" ללא ידיעתו וכמובן שללא הסכמתו.

מכתב התביעה עולה שהחל משנת 2000, ברינט כתב ופיתח עבור גלובוס גרופ ולבקשתה, רעיונות לתסריטים ולסרטים בינלאומיים. ב-2002 אף התבקש לכתוב תסריט לסרט עלילתי. לאחר שהציג בפני יורם גלובוס כ-20 רעיונות שונים, התלהב הנ"ל והביע עניין בהפקת אחד מהם - "לעזוב את עומאר" שמו.

לדברי התובע, הוא עמל על התסריט מספר חודשים תוך שיתוף פעולה עם אלן גרינבלט מגלובוס, שהעיר בכתב ידו על התסריט. עוד נכתב כי גלובוס העבירה את התסריט לערן ריקליס, והודיעה לו שריקליס יהיה הבמאי של הסרט שיבוסס על תסריטו. יחד עם זאת, מעולם לא נחתם בין גלובוס גרופ לבין התובע הסכם לגבי התסריט המקורי וגם המשא ומתן בנוגע לתנאי התשלום לא הגיע למיצוי. כעת טוען ברינט כי הוא בעל הזכויות היחיד בתסריט המקורי.

"הכלה הסורית" עלה לאקרנים ב-2004. לדברי התובע, רק בתחילת השנה "אימת את חשדותיו" וגילה שהסרט כולל חלקים שהועתקו מתסריטו, כמו גם קונפליקטים, דמויות, סצנות וסדרן. לאחר שפנה לנתבעים בנוגע להפרת זכויות היוצרים שלו ולא נענה, תבע אותם (ת.א.2434/05).

ערן ריקליס, שחתום על בימוי, כתיבה והפקת הסרט בתגובה: "אינני מכיר את התובע ואני מכחיש מכל וכל את כל מה שכתב למרות שטרם קראתי את כתב התביעה. תגובתי תובא בבית משפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully