וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקים אבודים - תמריץ למוזיקה דיגיטלית

16.11.2005 / 14:38

זאת המסקנה שאליה הגיעה חברת נפסטר לאחר שבסקר שערכה הסתבר שרבים עברו לפורמטים דיגיטלים לאחר שאיבדו לפחות שליש מאוספי הדיסקים שלהם

סקר שנערך לאחרונה הראה שעם כל הכבוד להתנגדות לתעשיית שיתוף הקבצים, הציבור מעדיף את תוכנות שיתוף ומוזיקה בפורמט דיגיטלי, פשוט מפני שטכנולוגיות הדיסקים ה"מיושנות" נאבדות תדיר. כשיותר משני מליארד קלטות ודיסקים לא נחו על מקומם בשלום באוספים הפרטיים להם היו שייכים, טבעי להגיע למסקנה ש"היעלמותם" היא מה שממריץ את התעשייה החדשנית שעדיין לא מתקבלת בזרועות פתוחות על ידי הממסד המוזיקלי. זה, בכל אופן ההסבר של נפסטר לתופעה, שכידוע היא מאבות תוכנות השיתוף באינטרנט, ומי שערכה גם את הסקר.

מהסקר, שנערך בקרב 1000 אנשים בוגרים, עלה שרובם המכריע באמת סבלו מ"היעלמות" דיסקים, בדרך כלל כתוצאה מגניבה על ידי חברים ש"שכחו להחזיר" דיסקים שלוו.

להלן ממצאים נוספים: 25 אחוזים מהנשאלים הודו שהם מעדיפים להאזין למוזיקה שבוקעת מהמחשב שלהם או מנגן האם-פי-3 על פני מכשיר להשמעת דיסקים. 35 אחוזים מהנשאלים, מעדיפים גם לאחסן את כל האוסף בפורמט אם-פי-3 ולא, נניח על דיסקים או קלטות.

עובדה מעניינת נוספת היא ששליש, פחות או יותר מאוסף "ממוצע" של אדם (37 דיסקים מתוך 126) "מוחלף" באופן לא רצוני. הסיבות העיקריות הן אקסים שמשאירים ברשותם את האוסף מתוך ידיעה שמערכת היחסים המרוסקת תמנע מהאקס השני לדרוש את האוסף בחזרה; וגניבות במהלך מסיבות.

"המחקר רק מדגיש את השינוי המשמעותי בנוגע למוזיקה דיגיטלית, שהיינו עדים לו במהלך השנה", אמר סגן נשיא נפסטר ומנכ"ל החברה בבריטניה לבי-בי-סי, והוסיף: "המספרים מבהירים היטב שטכניקות הקלטה מסורתיות הפכו למיושנות".

מצד שני, מחקר אחר מ-2004, הראה שדיסקים יישארו הפורמט המוזיקלי הפופולארי ביותר לפחות עד סוף העשור. ומצד שלישי, שני המחקרים לא ממש סותרים זה את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully