וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הנמצאים

נעמי וינר, אורן כרמי

20.11.2005 / 9:47

אם "ה-4,400" לא היתה מאכילה בכוח בכפית, יש מצב שנעמי וינר היתה ממש מתלהבת מסדרת המד"ב המסתורית

ל-"4,400" יש רעיון טוב, ואפילו ממש טוב: בעולם בו "Lost" היתה ה-סדרה של השנתיים האחרונות, קונספט של found בהחלט נראה כמו הדבר הגדול הבא. במיוחד כשמוסיפים לו קצת דרמה משטרתית, לא מעט מתח, דמויות שרוטות ברמה זו או אחרת ושלל דילמות אתיות, מהסוג שהאמריקאים כל כך אוהבים.

כבר בתחילת הסדרה אנחנו נתקלים בשאלה קשה: 4,400 נעדרים מ-80 השנים האחרונות מופיעים יום אחד, ללא כל התראה, באמצע כדור אור גדול מהחלל. מה לכל הרוחות עושים איתם? ממשלת ארצות הברית מוצאת את הפתרון המושלם ושמה אותם מיד בהסגר. אחרי שפעילי זכויות אדם ובית המשפט העליון מצליחים לשחרר אותם הסדרה יכולה להתחיל, והיא עוברת לבחון את התגובות של המוחזרים לעולם - ושל העולם למוחזרים.

גיבורי הסדרה הם החוקר המיוחד בולדווין, החוקרת המיוחדת סקוריס והמתח המיני שביניהם. ביחד, הם מופקדים על המוחזרים במחוז שלהם ומנסים לגלות מה לעזאזל קרה להם בזמן שלא היו על כדור הארץ: המוחזרים לא הזדקנו אפילו ביום למרות שחלקם נעדרו כמה עשרות שנים, ולמרבה הנוחיות - הם לא זוכרים דבר.

לכל איש יש שם ולכל מוחזר יש משפחה, אבל לא כל משפחה רוצה את המוחזר שלה בחזרה. הסדרה מתמודדת עם בעיות של אנשים שלא מתאימים לזמנם, עם משפחות שהמשיכו הלאה ועם המתח המיני של בולדווין וסקורטיס. האם אנחנו רוצים לקבל בחזרה את מה שאיבדנו? האם אנחנו רוצים לחזור למקום שכבר ויתר עלינו? האם אנחנו רוצים לראות את בולדווין וסקורטיס מתנשקים? האם אתם מבינים את הנקודה שאני מנסה להעביר?

כדי ליהנות מהסדרה, כולי תקווה שאתם לא מבינים פואנטות בקלות, כי היא טורחת לטחון אותן דק דק, לפחות 4,400 פעמים לכל פואנטה. היא לועסת עבורנו, מאכילה בכפית וגם דואגת לגיהוק הקטן בסוף. אני אוהבת את הרעיון הבסיסי של הסדרה, באמת, אבל אם היוצרים היו מבזבזים קצת פחות שורות דיאלוג כדי להסביר לנו את המובן מאליו, אולי היו מספיקים לפתח אותו למשהו שבאמת יכול להחזיק סדרה.

לפעמים זה דווקא נחמד, שמישהו אחר דואג לחשוב בשבילך, וזה אולי מה שמסביר את ההצלחה של הסדרה בארה"ב, אומת כורסאות הבטטה. ויכול להיות שזו פשוט אותה נוסחת קסם של מסתורין, על-טבעי ומתח (מיני) שהביאו לנו שלל סדרות מוצלחות, החל מ"אזור הדמדומים", דרך "תיקים באפילה" ועד "לוסט". הנוסחה עדיין עובדת והסדרה בהחלט שווה ניסיון, כל עוד האינטליגנציה שלכם לא מאוד רגישה לעלבונות. גם השחקנים לא רעים בכלל, וראוי לציין את עלי מאהרשאללחשבז (באמת!) בתפקיד טיילר, השחור שמתפעם כל פעם מחדש מהעובדה שמותר לו לשבת באוטובוס או להסתובב ברחוב עם בחורה לבנה.

הסדרה עולה בערוץ הוט 3 החל מהערב (יום א') ב-20:45. ולזכות הוט יאמר כי גם אם זו לא הסדרה האיכותית ביותר בעולם, הרי כל המייבא סדרות מדע בדיוני לארץ הרי זה משובח, וכל העושה זאת רק שנה וקצת אחרי שעלתה בארץ המקור – הרי זה משובח שבעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully