וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל "שומר הנגב" יוצב מול רמת חובב

21.11.2005 / 17:06

ושם הוא גם יישאר, המונומנט שמתנשא לגוה של חמש קומות ושוקל 600 טונות, עד שאתר הפסולת יפסיק להוות מפגע סביבתי

"שומר הנגב", פסל יציקת בטון בגובה 16 מ' (5 קומות) ובמשקל 400 טונות, יוצב ביום א' הקרוב, ה-27 בנובמבר בשעה 14.00, בסיועם של מנופי ענק, מול הכניסה הראשית לרמת חובב. המונומנט הסביבתי הוקם כדי להתריע נגד הזיהומים שמייצר אתר הפסולת במקום, והוא חלק מאחד המאבקים המרכזיים של התנועה הסביבתית בנושא.

בנוסף לפסולת רעילה, מרוכזים ברמת חובב גם 17 מפעלים כימיקלים שונים. כל אלו מייצרים את אחד המפגעים החמורים במדינה מבחינת ריח, זיהום קרקע ואוויר, שמהווים איום על חייהם ובריאותם של תושבי הנגב הצפוני שנחשפים לחומרים המסרטנים והרעילים שנפלטים לאוויר לקרקע ולמים באופן מתמשך.

הפסל שיוצב מול הכניסה הראשית לאתר הפסולת יהווה מעין תמרור אזהרה בולט שמעיד על המשך קיומם שך המפגעים, והוא יישאר על כנו עד שייפסק ייצור החומרים המסוכנים, ותושבי האזור יוכלו לנשום אוויר נקי.

אמן המפלץ הוא אמיליו מוגלינר, שגם פעיל במאבקים סביבתיים וחברתיים בשיתוף פעולה עם הארגונים הירוקים. מוגלינר: "שומר הנגב יהווה סמל למאבק של אזרחים על הזכות הבסיסית לחיים בריאים".

אבל גם תושבי הנגב שסובלים מן המפגעים היו שותפים להפקת המונומנט – ביצירת התבנית מ-1,400 טון אדמה, ויציקת 400 הטון של בטון משוריין לתוכה. בין היתר נטלו באירוע חלק בדואים משבט אל-עזזמה בסמוך, תושבי קיבוצי האיזור, מועצה אזורית רמת הנגב, תושבי מצפה רמון, ירוחם ובאר שבע ומתנדבים מכל הארץ. בנוסף לאלו, היו שותפים לפרוייקט גם אמנות לעם, מרכז השל, אדם טבע ודין, חיים וסביבה, פעולה ירוקה, actv, מגמה ירוקה, בוסתן לשלום, מדעני הדרום ונוער רמת-נגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully