וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת: "ראפ לא מחולל מהומות"

27.11.2005 / 15:20

בצרפת מצאו את האשם במהומות בפרברים: ראפרים. דומיניק דה וילפן לא נכנע לקולגות מהמפלגה ומעמיד אותם במקום

דומיניק דה וילפן, ראש ממשלת צרפת, פסל בריאיון לרדיו את טענתם של חברי מפלגתו שמוזיקת ראפ ממריצה את מהומות הפרברים בצרפת. זאת לאחר שכ-200 איש פנו למשרד המשפטים הצרפתי בתביעה להעמיד לדין שבע להקות ראפ בעוון "מוזיקה פרובוקטיבית
. בראש הקמפיין הזה עומד קולגה של וילפן, פרנסואה גרוסדידייה, שאמר השבוע: "סקסיזם, גזענות ואנטישמיות לא מקובלים במוזיקה יותר מאשר במילים כתובות או מדוברות. זה אחד הגורמים שהובילו לאלימות בפרברים".

אחת מהלהקות הראפ, פרנססי, כבר נלקחה לחקירה ראשונית. הלהקה מכנה בשיריה את צרפת בכינוי הנלבב "זונה". מונסניור אר, מנהיג הלהקה, הסביר בטלוויזיה שהשיר מכוון כנגד מנהיגי צרפת, שמתעלמים ממיעוטים אתניים במדינה, ובכל אופן לא מדובר במתקפה על צרפת באופן כללי. "היפ הופ היא אמנות גסה, אז אנחנו משתמשים במילים גסות. זוהי אינה קריאה לאלימות", הוסיף.

בתגובה להתפתחויות אמר דה וילפן ברדיו שיש להמנע מחיפוש האשמים, ושבתי המשפט צריכים להתמודד עם מוזיקאים שהפכו את המהומות לסמל. עוד אמר: "אני מקווה שמהלך התקופה הזאת, וזאת האחריות הראשית שלי, לא נתבלבל ונפנה אצבע מאשימה. האם ראפ אחראי למהומות בפרברים? התשובה שלי היא לא". "כשמישהו כותב שיר או ספר, כשאדם מביע את עצמו, יש לנו אחריות? כן".

במהלך שלושת שבועות המהומות האחרונים, נשרפו כ-9000 מכוניות וכמה מבני ציבור במדינה. האלימות התפרצה באוקטובר, לאחר מותם בתאונה של שני נערים שנרדפו על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully