וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה פארוק, תתפשט

4.7.2001 / 10:47

דנה קסלר על "אני בטי המכוערת", המוכיחה שגם יוסף שילוח בתפקיד פארוק הוא למעשה כוסית בהסוואה

בפתיחת הטלנובלה הקולומביאנית הביזארית "אני בטי המכוערת" רואים אחות בבית חולים, מציצה אל בין רגליה של אישה יולדת, מעקמת את פניה לאור הזוועה שנתגלתה לנגד עיניה, ומיד מכסה את התינוק המפלצתי. בסצינה הבאה רואים ילדים מבועתים בגן, שמתחילים לבכות בשנייה שהם רואים את הילדה הכעורה, ושומעים את הגננת צועקת "בטי, אל תפחידי את הילדים", ואז מתחיל שיר הפתיחה שמילותיו הן: "אומרים עלי שאני מכוערת, שצועדת אני כעלובת נפש/ שדומה אני לדינוזאור באפי המחודד/ גם גזרתי אינה תורמת והפה שלי ענק". ועל מה כל המהומה? האם מדובר פה באשת הפיל או אולי בתינוק מתוך "ראש מחק"? אז זהו שלא. הדבר הזה שכולם מזדעזעים למראהו הוא בסך הכל שחקנית יפהפיה בשם אנה מאריה אורוזקו, שמחופשת לביאטריס פינסון סולנו – הבחורה המכוערת ביותר בבוגוטה, בירת קולומביה.

לבטי המכוערת יש פוני מרוח על הפנים, העשוי משיער שמנוני, משקפיים עבות מסגרת, גשר בשיניים, מלתחה של מורה ללשון וחתימת שפם שאינה משתמעת לשני פנים. על פניו היא אולי נראית כמו יוסף שילוח בתפקיד פארוק, אבל מספיק קצה קצהו של קלוז-אפ כדי לראות את הברבור שמאיים להתפרץ מבעד לברווזון המבחיל, ותסכימו איתי שכשהברבור כל כך בולט מתחת לפני השטח הברווז די מאבד מתוקפו ואמינותו.

הרעיון שעומד מאחורי בטי המכוערת הוא אולי רעיון חינוכי ויפה - שלא צריך להיות יפה כדי להצליח בחיים, אם מישהו לא ניחש - גם אם הוא נובע מההנחה הכלכלית שלצופות בבית יהיה יותר קל להזדהות עם גיבורה כעורה מאשר עם נטליה אוריירו (מישהי יותר יפה מנטליה הם בחיים לא ימצאו, אז אולי עדיף שתהיה מכוערת). חבל רק שרוב הסדרה סותרת את המסר החינוכי הזה.

קודם כל, חייה של בטי הם קשים ומרים בשל חזותה האומללה. כולם כל הזמן יורדים עליה וקוראים לה בשמות גנאי מעולם החי (סוגים של לטאות בעיקר), אף אחד לא רוצה לצאת איתה, והיא אפילו נאלצה לקחת ג'וב של מזכירה בחברת אופנה למרות ההשכלה הגבוהה שלה, רק כי אף אחד לא מוכן להעסיק מישהי כל כך מכוערת. לאור העובדה שאפילו לתפקיד בטי המכוערת לא לקחו שחקנית מכוערת אמיתית, אין מה להתפלא. מה שכן, ניתן להניח שהמייקאובר של בטי בדרך. עד אז נקבל שעות ארוכות של סלאפסטיק, בהן בטי (שהיא לא רק דוחה, אלא גם חנונה, מגושמת וחסרת בטחון) כל הזמן שופכת, שוברת ומפילה דברים. השאלה היחידה היא האם היא תוריד את השפם המלאכותי שהדביקו לה לפני או אחרי שהיא תגרום לבוס החתיכי שלה, ארמנדו מנדוסה, להתאהב בה.

* פרק בסדרה "אני בטי המכוערת" משודר בימים א'- ה' בשעה 21:05 בערוץ ויוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully