וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגרתי עם דודה גניה חוזה ספקות תוכן

5.7.2001 / 10:55

עדו פלוק על "כיכר המדינה", שבמקום להפוך להיכל הקודש של האלטרנטיבה הטלוויזיונית השפויה מציג רצף של תרגילים מביכים של תלמידי תקשורת

יש שתי דרכים עיקריות להתייחס ל"כיכר המדינה", מיזם הוידאו הביתי החדש של "קשת" ללילות שישי. מצד אחד - הוא הצד שמשתדלת הזכיינית להדגיש - ניתן לראות את מקבץ הסרטונים הזה כדרך לטפח ולהגיש במה ליוצרים צעירים, לעודד הבעה אישית וחופש דיבור ציבורי ולאפשר לכל החפץ להציג דעותיו/השקפותיו/חוש ההומור המבריק שלו על מסך הערוץ המסחרי של ישראל.

מצד שני, הצורם יותר, אפשר בקלות לראות את "כיכר המדינה" כסוג של התחמקות אופורטוניסטית מאותה מחויבות לתוכן איכותי עליה חתומה כל זכיינית, כחלק מתנאי המכרז של ערוץ 2. הרי, למעשה, "קשת" מקבלת כאן מוצרי וידאו מוגמרים באיכות זו או אחרת, לא משלמת מאום עבורם, ומקרינה אותם ללא אולפן, צוות, תסריטאים וכל השאר, בתקציב חסר קיום.

ועכשיו, יש לשים דגש על הנקודה הבאה: למרות שרבים מאיתנו נוטים לשכוח זאת, דווקא על הערוץ השני, המסחרי, קהל הצופים בישראל משלם את המחיר היקר ביותר. דקות רבות, שהופכות לשעות ולימים ואפילו לשנים של צפייה ממוקדת בפרסומות. של שטיפת מוח מסחרית מוחלטת. לדידי, ואני בטוח שגם לרבים אחרים, זמן הצפייה הזה עולה במחירו האישי אפילו על החבילה היוקרתית ביותר שמציעה חברת הלוויין. כסף תיקחו. תשאירו את הנשמה.

ומדוע הנאום הדידקטי לפתע? מפני ש"כיכר המדינה" מסמלת את הערוץ השני על כל תחלואיו. מדובר ברצף תרגילים מביכים של תלמידי תקשורת, סטודנטים ותיכוניסטים מרחבי הארץ, שלא משיג דבר. אין פה שום העזה בתכנים, ניסיונות לחידושים צורניים, או אפילו ניצול הבמה לאמירות קיצוניות או אוונגארדיות - כיאה לרצועה שחופש הביטוי הוא מטרתה העיקרית. אחד מחמישה סרטונים, בשל דלות החומרים שסביבו, יכול לבלוט לפתע ולהצטייר כחביב, אבל בשום אופן. בשום פנים ואופן, לא מדובר בתמורה עבור התשלום המשעבד שאנו נדרשים לתת.

מה בעצם צריך לקרות ל"כיכר המדינה" כדי שתביא תועלת ליוצרי וצופי הטלוויזיה בישראל? פשוט מאוד – השקעה מצד הזכיינית. במקום לומר – "שילחו אלינו חומרים – עדיף באיכות DV”, על "קשת" לומר: "מדי שבוע נבחר 20 אנשים מעניינים, נחלק להם מצלמות דיגיטליות ותקציבי הפקה, ונכוון אותם להפקת מוצרים שיתמקדו בביטול כל צנזורה עצמית". או אז נוכל באמת לגלות כשרונות חדשים. הרי אדבאסטרז (ארגון אמריקאי הקורא לחופש ביטוי בתקשורת העולמית) מתחננים למשבצת כזו כבר למעלה מעשור. בכל דרך אחרת, מקומה של "כיכר המדינה" בערוץ הקהילתי.

בקרוב, רעיון חדש ב"קשת": "כיכר התשדירים". רצף פרסומות אל תוך הלילה.

* כיכר המדינה משודר ביום שישי בשעה 24:20 בערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully