וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קפוטה": הסרט הנבחר של מבקרי הקולנוע בארה"ב

9.1.2006 / 15:10

פיליפ סימור הופמן הוא שחקן השנה, ריס וית'רספון היא השחקנית של 2005

איגוד מבקרי הקולנוע של ארה"ב ציין בשבוע שעבר את סוף שנת הקולנוע 2005, ובחר ב"קפוטה" לסרט הטוב ביותר של השנה. העלילה עוקבת אחר ספרו של טרומן קפוטה, "בדם קר", ובמרכזו מסעו של הסופר בקנזס של 1959, בניסיון לגרום לאשמים להתוודות על רצח של משפחה. את קפוטה משחק פיליפ סימור הופמן, ואת חברתו, הארפר לי, מגלמת קתרין קינר.

"היסטוריה של אלימות", סרטו עטור שבחי המבקרים של דיוויד קרוננברג, הגיע למקום השני. "2046", סרטו של וונג קאר ווי, זכה בפרס השלישי.

פיליפ סימור הופמן זכה בפרס השחקן הטוב ביותר. ג'ף דניאלס נבחר למקום השני על משחקו בסרט "התמנון והלוויתן", ובמקום השלישי נבחר האוסטרלי הית' לדג'ר על משחקו ב""brokeback mountain של הבמאי אנג לי. בגזרת הנשים, ובאופן צפוי למדי, נבחרה ריס וית'רספון לשחקנית הטובה ביותר על משחקה ב"הולך בדרכי", הביוגרפיה של זמר הקאנטרי ג'וני קאש. למקום השני הגיעה קיירה נייטלי על משחקה ב"גאווה ודעה קדומה".

סרטו המדובר של ורנר הרצוג, "איש הגריזלי", זכה במקום הראשון בגזרת הסרטים התיעודיים. הסרט עוסק בחייו ומותו של טימותי טריידוול במחיצת דובי הגריזלי באלסקה, ושופך אור חדש על אוהב החיות כאדם שהזיק לעצמו ולסביבתו. בפרס הצילום הטוב ביותר זכה "2046", ובסרט הזר הטוב ביותר זכה "head on" הגרמני, המתעד את חייהם של מהגרים טורקים בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully