וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוב הבנאי

מיכל ויניק

18.1.2006 / 12:32

בוב הוסקינס מבקר, הבייביסיטר הבנאי של בריאן ג'ונס, סרטי כדורגל ועוד. מיכל ויניק סוקרת את פסטיבל הקולנוע הבריטי

הפסטיבל השישי לקולנוע בריטי יכבוש את מסכי הסינמטקים במהלך השבוע הקרוב תחת הכותרת – "ההצגה חייבת להימשך אבל הבגדים חייבים לרדת". החל ממחר, יום ה', ולמשך עשרה ימים, יוקרנו בתל אביב, חיפה, ירושלים ונצרת 40 סרטים תוצרת הממלכה המאוחדת. כמו כן יתקיימו סדנאות ופגישות עם יוצרים כמו השחקן בוב הוסקינס, התסריטאית דבורה מוגאץ' והבמאי-מפיק סטיבן וולי. הסדנאות שנבחרו השנה הן סדנת ליהוק שתעסוק בתפקידם של הסוכנים והמלהקים בתעשיית הקולנוע בהנחיית רושל סטיבנס וסטיב קניס, וסדנה שתעסוק במשחק מול מצלמה.

היצע הסרטים כולל בין היתר את "גאווה ודעה קדומה" (2005) שייפתח את אירועי הפסטיבל. הסרט הוא עיבוד קולנועי של ג'ו רייט לרומן הקלאסי של ג'יין אוסטין, ומשתתפים בו קיירה נייטלי, מתיו מקפיידן וברנדה בלתין. מוגאץ' התסריטאית תציג את הסרט, ותשתתף בשני פאנלים שונים במהלך הפסטיבל.

בגזרה הדוקומנטרית תוכלו למצוא את "אנדרו וג'רמי מתחתנים" (2004), סרטו של דון בויד המגולל את סיפור אהבתם של שני גברים. הבמאי שהה עם הזוג החד-מיני זמן ממושך ומצליח ללכוד במצלמתו וידויים קטנים ומרגשים אודות הקיום ההומוסקסואלי בעידן הנוכחי. ההישג הגדול של בויד מתבטא בכך שהצליח לחדור מבעד למסכת ההתנהלות הקלילה והמקסימה של השניים, ולדוג בעדשתו סיפורים על טראומות עבר שקשורות ביציאה מהארון ובחיים חד מיניים בחברה האנגלית. ההקרנה תיערך כחודש לאחר שהתקבל חוק הנישואים של זוגות חד מיניים בבריטניה.

סרט דרמה מצוין ומרתק ששווה להציץ בו הוא "שקרים נפרדים" (2005), בכיכובם של אמילי ווטסון, טום ווילקינסון ורופרט אוורט. הסרט מגולל את סיפורם של ג'יימס ואן מאנינג, זוג בורגני משועמם למדי שיחסיהם אינם כתמול שלשום. מכונית מסתורית שפוגעת ברוכב אופניים ממש ליד ביתם מתחילה שרשרת של גילויים בלתי צפויים, שיביאו בסופו של דבר לקריסה ושינוי בכל מערכות היחסים בסרט. ג'וליאן פלווס, הבמאי, עשה עבודה מעולה. הוא יצר עולם בורגני מנומס, רווי במניעים פסיכולוגיים מודחקים, שאינו מרשה לגיבורים המאופקים להתפרץ ולהתנהג כבני אנוש כאשר נופלים עליהם השמיים. שלושת השחקנים הראשיים מגלמים את הדמויות באופן מדויק ומרגש, והדרמה מלאת כוח ועוצמה עד לסופה.

בניה באבנים

יצירה נוספת שחובבי אגדות הרוק בטח יעלצו לקראתו הוא "סטונד" (2005), בבימויו של אורח הפסטיבל סטיבן וולי. וולי הוא מפיק ידוע בתעשייה הבריטית, ו"סטונד" הוא סרטו הראשון כבמאי. הסרט מתרחש בשנת 1969, כאשר בריאן ג'ונס, אבן מתגלגלת מייסדת, נפרד מחברי הלהקה שהקים עם חבריו קית ריצ'רדס ומיק ג'אגר. הסיבה – צריכת סמים שמונעת ממנו להצטרף למסע הופעות בארה"ב. כדי שלא יטפס על הקירות באחוזה בה נשאר, מצמיד לו מנהל הלהקה בנאי שישהה במחיצתו. הסרט מביא את יחסי השניים ואת ניסיונות ההתעמרות של ג'ונס בבנאי המסכן. ההקרנה תיערך בנוכחות הבמאי-מפיק וולי.

כמו כן יוקרן במסגרת הפסטיבל המוקיומנטרי המסקרן "סיפורו של די-ג'יי" (It's All Gone Pete Tong, 2005), על פרנקי ווילד, די-ג'יי בריטי מצליח באיביזה, שמאבד לילה אחד את שמיעתו. "סיפורו של די-ג'יי" מתחזה ליצירה תיעודית, מצולם מהכתף בסגנון דוקומנטרי וכולל ראיונות פיקטיביים וכתבות טלוויזיה מבוימות, עם סיפור פיקטיבי על המציאות העגומה של קלאבלאנד בעשור הראשון של המילניום החדש.

אוהבי ג'ון מלקוביץ' ישמחו למצוא אותו ב"צבע אותי קובריק" (2005), בבימויו של בריאן וו. קוק. הסרט מספר על נוכל בריטי בשם אלן קונווי שהסתובב בלונדון של שנות התשעים והתחזה לסטנלי קובריק במהלך צילומי "עיניים עצומות לרווחה". משולבים בסרט אזכורים לסרטיו של קובריק. בגזרת המיינסטרים הקולנועי תוכלו למצוא את "גברת הנדרסון גאה להציג" (2005), סרטו של סטיבן פרירס עם בוב הוסקינס וג'ודי דנץ' בתפקידים הראשיים. הוסקינס יכבד בנוכחותו את ההקרנה, ביחד עם המפיקה נורמה היימן.

כמו כן יוצגו "חייזרים רעים" (2005), סרט מופרע על חייזרים המכניסים אישה להריון, "דרך חיים" הריאליסטי על נערה המגדלת לבדה תינוקת, "הביזנס" של ניק לאב, קומדיית פשע על פרחח שמסתבך, "סחיטה" ההיצ'קוקיאני (1929) ו"ליברטין" (2004), בכיכובו של ג'וני דפ, ג'ון מלקוביץ' וסמנתה מורטון, עם סיפורו של רוזן בסוף המאה ה-17 שכותב שירי זימה ומתנגש במלך.

אוהדי הספורט הפופולרי בעולם יוכלו למצוא, בנוסף לסרט "חוליגנים" (בכיכובם של אלייז'ה ווד וצ'ארלי האנם), מקבץ סרטים שעניינם כדורגל. אחד מהם הוא "Those Glory Glory Nights", אודות קבוצת נשים המעריצות את כוכבי קבוצת טוטנהאם, "The Game Of Their Lives" על קבוצת הכדורגל הצפון קוריאני שהשתתפה במשחקי המונדיאל ב-1966, ו-"Barca", המספר על קבוצת הכדורגל של ברצלונה. אולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully