וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווילסון פיקט הלך לעולמו

22.1.2006 / 11:18

חודש רע למוזיקת הנשמה: גם הלב של אגדת הסיקסטיז-סול הזו הפסיק לפעום

אחד מפורצי הדרך של המוזיקה השחורה בשנות השישים, זמר הסול ווילסון פיקט, הלך לעולמו בערב יום חמישי האחרון, כשהוא בן 64.

לפיקט היה קול עמוק וקטיפתי עם סטייל אגרסיבי והופעה בימתית בועטת. הוא נולד באלאבמה, החל לשיר במקהלת כנסייה, ובסוף שנות החמישים, כשהוא בן 16, עבר לדטרויט על מנת להופיע כזמר של להקת The Violinaires. משנת 61' היה לזמר ולכותב של The Falcons, להקה שהיתה אחראית ללהיט "I Found ,Love".

בשנת 63' פיקט הלך סולו, וחבר לחברת התקליטים של לויד פרייס, אצלו הקליט בין היתר את השיר הנהדר "Its Too Late". ב-64' עשה ווילסון פיקט את הצעד המשמעותי בקריירה שלו, כשחתם באטלנטיק רקורדס. הוא הקליט באולפני סטקס בממפיס עם להקת הקצב האלמותית של בוקר טי, כשחבר הלהקה, הגיטריסט סטיב קרופר כותב איתו יחד כמה מלהיטי הענק העתידיים שלו. באותה השנה ראה אור תקליט הבכורה הרשמי של פיקט, "The Exciting Wilson Pickett", שכלל את "In the Midnight Hour" ו- "Land of a 1,000 Dances".

בין השירים האלמותיים של ווילסון פיקט אפשר למצוא עוד את "Mustang Sally " ו- "Funky Broadway".בשנת 68' הוא שיתף פעולה עם המוזיקאי בובי וומאק ב- "Midnight Mover". עוד ביצע קאוורים מוצלחים ומצליחים, כמו זה ל"היי ג'וד", ובשנות ה-70 עבד באולפני דיגמה בפילדלפיה ושיחרר עוד כמה להיטי קרוס אובר כמו "Don't Knock My Love-Part 1". פיקט המשיך להופיע עד לשנה האחרונה, בה סבל מבריאות לקויה, ב-91' הוא קיבל כבוד ונכנס ל"היכל התהילה של הרוקנ'רול" אבל גם הסתבך בפרשיות תקיפה ונהיגה בשכרות ואפילו ישב קצת בכלא. ביום חמישי האחרון מת מהתקף לב, אבל האגדה עדיין חיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully