וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "הבימה" טוענים: לא קיבלנו מחצית מהמשכורת

23.1.2006 / 14:43

מאיימים להכריז סיכסוך עבודה. הנאמן הציבורי של התיאטרון: "משרד החינוך קיצץ 2 מליון שקל מתקציב. פנינו לבית המשפט בעניין"

עובדי התיאטרון הלאומי הבימה טוענים כי קיבלו את מחצית ממשכורתם האחרונה. בהמשך השבוע מאיימים העובדים להכריז על סכסוך עבודה מול התיאטרון.

בהנהלת התיאטרון הלאומי טוענים כי הסיבה לעיכוב במשכורות מקורה בהתנכלות של משרד החינוך, שהחסיר באופן חד צדדי מתקציב הבימה שני מיליון שקלים, כהחזר על הלוואה קודמת שניתנה לתיאטרון. לטענת מנהלי הבימה, משרד החינוך פועל על סמך תחשיב קודם מוטעה של הכנסות משוערות. הנאמן הציבורי של התיאטרון, עו"ד שחר שלמה, אומר כי "שני מיליון השקלים מתקציב שקוזזו עכשיו, היו מיועדים לתשלום משכורות חודש דצמבר. אנחנו פנינו לבית המשפט בעניין, ואנחנו מחכים לפסיקה."

עוד לפני כן, צפויה להתקיים מחר פגישה בין הנאמן לבין עובדי התיאטרון, בניסיון להרגיע את הרוחות. מספר עובדים בדרגים שונים אמרו לוואלה! כי מנכ"ל התיאטרון כבר הבטיח להם בתחילת החודש שמחצית המשכורת הנותרת תשולם להם תוך עשרה ימים, אך עם זאת - הכסף טרם הופקד בחשבונם.

אחד מעובדי התיאטרון מלין על תנאי העבודה בהבימה: "הצוות והשחקנים מקבלים סכומים מגוחכים, ומחויבים לחוזים דרקוניים. רבים מהם חיים ממשכורת של 19 שקלים בשעה. אנשים עובדים במקום 30 שנה ויותר ולא מקבלים קידום, לא בתפקיד ולא בשכר."

עובדי הבימה מתכננים להכריז על סכסוך עבודה, אלא עם כן ימצאו פיתרון מיידי לבעיית שכר החודש האחרון.יעקב הכהן, מנהל יחסי הציבור של התיאטרון,הסכים למסור בתגובה רק את הדברים הבאים: "הנאמן הציבורי הוא הגוף שצריך להפנות אליו שאלות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully