וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הר ברוקבק" זכה גם בפרס איגוד הבמאים

29.1.2006 / 11:57

עכשיו נדמה שרק אסון טבע ימנע מהרומן הסטרייט-פרנדלי מלזכות באוסקר. הסינים, אגב, לא מתרשמים, ואוסרים על הקרנתו במדינתם הקטנטנה

הבמאי אנג לי ממשיך לקצור פרסים על סרטו "הר ברוקבק", סיפור אהבתם הבלתי אפשרית של שני בוקרים אמריקאים. אתמול זכה הבמאי הטייוואני/אמריקני בפרס איגוד הבמאים האמריקני לסרט הטוב ביותר. הוא עשה זאת כשהוא מנצח מתחרים מהשורה הראשונה –ג'ורג' קלוני עם"Good Night, and Good Luck" , פול האגיס עם "קראש", ברנט מילר עם "קאפוטה" וסטיבן שפילברג עם "מינכן".

פרס הבמאים מוענק בפעם ה-58, וידוע כפרס המנבא את תוצאות זוכי האוסקר, כאשר ב-51 מתוך 58 הסיבובים, הזוכה בפרס הבמאים גרף גם את האוסקר. בשנה שעברה, כזכור, זה היה "מיליון דולר בייבי" שזיכו את קלינט איסטווד בשני הפרסים.

אנג לי עצמו הוא אחד מהיוצאים מן הכלל המעידים על הכלל, כאשר ב-2001 זכה בפרס הבימאים על סרטו "נמר דרקון", זכיה שלא באה לידי ביטוי בפסלון אוסקר.

לי זכה בשבוע שעבר גם בפרס גילדת המפיקים, שידוע אף הוא כבעל סגולות נבואיות לפרסי האוסקר, ולפני כן זכה "הר ברוקבק" בארבעה פרסים בטקס "גלובוס הזהב", ביניהם הסרט הטוב ביותר.

למרות ההצלחה המסחררת בעולם המערבי, בסין הדברים הולכים פחות טוב, שם נאסר להקרנה. שוק התרבות הסיני שנפתח בשנים האחרונות קצת יותר למערב, מפוקח עדיין על ידי השלטון הסיני, שהחליט כי הומוסקסואליות היא נושא שמוטב כי יישאר בגדר טאבו בחברה הסינית. אגב, סרט נוסף שכנראה וייפסל להקרנה ב[[סין]] הוא "זיכרונותיה של גיישה", הפעם לא על רקע מיני/רומנטי, אלא על רקע לאומני – הסינים עדיין נוטרים טינה ליפאנים, אחרי היסטוריה עקובה מדם ורצופת סכסוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully