וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס פריי מודה: ספרי האוטוביוגרפי לא אותנטי

7.2.2006 / 10:20

פריי כתב למשל ב"מיליון רסיסים קטנים", שקרא את "מלחמה ושלום" בשלושת החודשים שבהם ישב בבית הסוהר. למעשה בילה בכלא שעות ספורות

ג'יימס פריי, הסופר שכתב את רב המכר ההיסטרי "מיליון רסיסים קטנים", שאמור היה להיות מבוסס על סיפור חייו, הודה שיש בו חלקים מפובקרים. פריי הודה כי המציא פרטים בספר, והגזים בחשיבות התפקיד שמילא במאורעות המתוארים בו.

הגרידאן הבריטי מדווח כי פריי ייצרף פנייה לקוראים, שתיכלל במהדורות הבאות של הספר. בין היתר כותב שם הסופר:"ייפיתי פרטים רבים בחוויות שעברתי, ושיניתי פרטים אחרים, כדי לשרת את מה שבעיני הוא מטרת העל של הספר. רציתי שהסיפורים בספר יהיו במתכונת של גאות ושפל, שיהיו בהם שיאים דרמטיים, שיהיה בהם המתח הדרוש לכל סיפור גדול. שיניתי את האירועים ואת הפרטים בכל הספר".

הווידוימשל פריי הגיע בעקבות בדיקה שפירסם אתר אינטרנט, לפיה מהימנותם של אירועים רבים המתוארים בספר מוטלת בספק. לדוגמא, פריי כתב כי קרא את "מלחמה ושלום" בשלושת החודשים שבהם ישב בבית הסוהר. לאמיתו של דבר, הוא ישב בכלא שעות ספורות בלבד. "מיליון רסיסים קטנים" מתיימר לספר את סיפור מאבקו של פריי בהתמכרותו לסמים ולאלכוהול, והוא זינק לראש דירוגי המכירות בארצות הברית בסוף השנה שעברה בעקבות המלצתה החמה של מנחת הטלוויזיה אופרה וינפרי. בעקבות הגילויים החדשים הפסיק סוכנו של פריי את ההתקשרות עמו.

פריי מגדיר את ספרו כ"אמת סובייקטיווית": "ספר זיכרונות מקנה לסופר את הזכות לעבוד מהזיכרון ולא בהתאם לתקן עיתונאי או היסטורי מדויק. העניין פה הוא התרשמויות ותחושות הקשורות לחוויות אינדיווידואליות. ספר הזיכרונות הזה הוא צירוף של עובדות הנוגעות לחיי, בתוספת כמה קישוטים".

הוא מסיים את פנייתו לקוראים במלים: "אני מתנצל מעומק לבי לפני הקוראים שהתאכזבו ממני, ומקווה שהגילויים האלה לא יפגמו באמון שהם נתנו במסר העיקרי של הספר". הפנייה לקוראים התפרסמה באתר המוציא לאור של.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully