וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו זוכי פרסי אקו"ם ל-2006

7.2.2006 / 12:01

והם: מתי כספי, רות נצר, דני סנדרסון, רון וידברג, חיים באר, עופר מאירי, אלונה דינאל, פיטר רוט, עידן רייכל, צרויה שליו ומוקי

זוהי השנה ה-48 בה מחלקת אקו"ם פרסים בתחומי הזמר העברי, הספרות והמוסיקה הקונצרטית, כהשנה יחולקו 20 פרסים בסכום כולל של 295 אלף שקלים ליוצרים הזוכים. במהלך טקס אקו"ם השנתי יעלו האמנים לקבל המחאות, כשבין הענקת צ'ק אחת לשניה יופיעו האמנים הזוכים (לא כולל הסופרים).

בתחום הזמר העברי יקבל הזמר והמלחין מתי כספי 30,000 ¤ פרס על מפעל חיים למלחין. את הפרס המקביל לפזמונאי יקבל השנה דני סנדרסון. פרס עידוד היצירה למלחין יוענק לאור קורן והפרס המקביל לפזמונאי יוענק לאלונה דניאל, שניהם ישלשלו לחשבון הבנק 12,000 ¤.

מלחין השנה של אקו"ם הוא אביתר בנאי, על תקליטו "עומד על נייר"; מחבר השנה הוא מוקי שזכה בתואר על "עוקף מלמעלה"; מעבד השנה הוא עופר מאירי האיש שמאחורי מטרופולין; תגלית השנה היא פיטר רוט, שהוציא השנה אלבום סולו הנושא את שמו. כולם ישמחו את אימא עם 10,000 ¤.

אלבום השנה ושיר השנה יוענקו לעידן רייכל על "ממעמקים" (השיר והאלבום). על כל אחד מהתארים הוא ידחוף מצחת לבלטות עוד 15,000 ¤.

בתחום הספרות יוענק פרס מפעל החיים לסופר חיים באר, שיקבל 30,000 ¤ מאקו"ם. את פרס הישג השנה בתחום הספרות קיבלה צרויה שלו על ספרה "תרה", את פרס עידוד היצירה בספרות עברית קיבל הסופר צבי עצמון על ספרו "אפקט ולנברג", פרס הפרוזה הולך למירה קידר על "אחת מאלף", את פרס השירה קיבלה רות נצר על ספרה "שירת הים". כולם זכאים לתלושי מזון בסך 10,000 ¤ מתנת אקו"ם

את מענק עידוד היצירה לספרות ילדים ונוער, על סף תריסר אלפי ש"ח קיבלה הסופרת אורה מורג על "המרגל שבא מן הים". והיא תקבל 10,000 ¤.

בתחום הקונצרטי יקבל רון וידברג את פרס מפעל החיים למלחין ויוענק לו סכום של 30,000 ¤. הישג השנה בתחום זה יוענק לבוריס פיגובט על יצירתו "שירת הים" והוא יקבל 10,000 ¤. ילנה סוקלבסקי תקבל השנה את פרס עידוד היצירה למלחין העומד על סך 12,000 שקלים.

פרס מיוחד על סך 5,000 ¤ יוענק ליעקב בסר על תרומה לעידוד היצירה בישראל. הטקס יתקיים ב-27 לפברואר במרכז עינב בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully