וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין: "דב הזהב" לבוסניה, אהדת הקהל לישראל

19.2.2006 / 10:40

סרטה הראשון של במאית בוסנית המתארת את זוועות המלחמה לקח את הפרס הראשון. סרטיהם של תומר הימן וטליה לביא זכו בפרסי הקהל

סרט בוסני המתאר את השפעות מעשי האונס שנעשו בנשים בוסניות בזמן המצור על סרייבו זכה בפרס דוב הזהב בפסטיבל ברלין ה-56 שנסגר אתמול. הסרט "גרבוויצ'ה", של הבמאית הצעירה ג'סמילה זבאניץ', הוא סרטה הראשון באורך מלא.

הסרט מתאר את זוועות המלחמה של מלחמת הבלקן שנערכה בעשור הקודם, דרך עיני הנשים שנאנסו. "המלחמה בבוסניה נגמרה כבר לפני 13 שנים אך עדיין פושעי מלחמה חיים באירופה באופן חופשי". אמרה זבאניץ' אחרי זכייתה.

שני סרטים זכו בדוב הכסף השנה, בפסטיבל שהוגדר על ידי השופטים כאחד הפסטיבלים הפוליטיים יותר שנערכו. הראשון הוא סרט איראני בשם "Offside", של הבמאי ג'אפר פנאהי, סרט המספר את סיפורה של ילדה איראנית שצריכה להתחפש לבן כדי לצפות במשחקי כדורגל. סרט נוסף שזכה בדוב הכסף הוא "A Soap", סרט דני-שוודי המתאר מערכת יחסים של אשה עם טרנסקסואל.

הסרט "בובות נייר" של הבמאי תומר היימן זכה בפרס "חביב הקהל" בפסטיבל, בפרס "טדי" לסרטי הקהילה ההומו-לסבית ובפרס ההפצה הבינ"ל. בגלי צה"ל דווח, כי הסרט "חיילת בודדה" של טליה לביא זכה בפרס הקהל לסרטים קצרים."קרוב לבית" של דליה הגר ווידי בילו זכה בפרס הקונפדרציה לסרטים.

מייקל וינטרבוטום שוב רשם זכיה בפטיבל ברלין, כשלקח את פרס הבימוי על הסרט "The Road to Guantanamo". פרס השחקן הטוב ביותר הלך לשני שחקנים גרמנים – מוריץ בלייבטרו על משחקו ב"Elementary Particles" וסנדרה הולר על משחקה ב"Requiem".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully