וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלום מתחיל בתוכי, ביץ'!

רות קנאל

20.2.2006 / 9:50

"מתחילות מחדש", ריאליטי שהיא אופרת סבון: רות קנאל באה בשביל השינוי הפנימי ונשארה בשביל התככים

"מתחילות מחדש" מוגדרת כד"ר פיל שפוגש את אופרה שפוגשים את "העולם האמיתי". קבוצת נשים מכל תחומי החיים (בעיקר סופגניות ווייט טראש נואשות ואיזו שאניקווה בשביל הגיוון) שחוברו להן יחדיו בבית משותף במטרה לעבור שינוי משמעותי בחייהן. אחת מהן רוצה להיות סטנדאפיסטית, למשל, אחת רוצה להיות כוסית, אחרת רוצה לרזות, לפתח ביטחון, אמון באנשים ועוד כהנה וכהנה, ולנו תהיה הזכות לצפות בהן בזמן שהן מתפתחות, משתנות, שורדות, מתחברות וממציאות את עצמן מחדש. זה לא אני אמרתי, זה גם לא מירי נבו ודורין אטיאס אמרו, זה מה שמבטיחים בפתיח. כן. בקיצור, אלו נשים לא הכי צעירות שמתרגלות לייף קואוצ'ינג וכל אחת יותר מכוערת מהשניה. אם יש עוד כמה גברים שנשארו לקרוא פה, אני לא כועסת, משוחררים.

גם אתם מנחשים לאיזה "השלום מתחיל בתוכי" אנחנו מובלים כאן? לבית המשותף מגיעות הבנות כשהן נתונות כבר מלכתחילה במצב קשה, הלומות כל מיני סיסמאות שחוקות כמו "אני שמנה ויפה" שוודאי ליקטו מ"קוסמו" או איך שלא קוראים לזוועה הרדיואקטיבית שמשווקים להן במסווה של עיתוני נשים. הן לא בטוחות איך להתנהג בקבוצה ומה לומר, נעות בין אסרטיביות לביצ'יות לחוסר ביטחון משווע, בין הגדרת עצמן כאינדיבידואל מיוחדג' לבין הרצון להיטמע בקבוצה ולהתחנף למלכת הכיתה. הבלבול הזה שכולנו שותפים לו כבר מאז כיתה ו', בקיצור, אבל רק בשנים האחרונות דואגים שיהיו לנו גם הרבה רגשות אשם בקשר לזה. זאת הבעיה של אנשים היום, ונשים בפרט - יותר מדי מודעות עצמית. מטבע הדברים גם לא ניתן להימנע מכל מיני פסיכולוגיות בגרוש מידי המאמנות: תרשימי מדרגות לסוגיהם, בואי נדבר על זה, איך זה גורם לך להרגיש, איפה את רואה את עצמך, מה את רוצה להשיג, מה אמא שלך היתה אומרת על זה (נו, תמיד אמא אשמה בסוף, ברור. זה גם אני יכולה להגיד).

האמת שזה דווקא מתגלה כדבר נחמד. הסשנים היו יכולים להיגמר כסוג נוסף של קשקשת נשית מייגעת, שיגולי מוח לתוכניות בוקר מהדור הישן, לולא היה מדובר, קודם כל, במטרות שכל אחד יכול להזדהות איתן. מעבר לזה, קבוצת נשים שתשהה יחד באותו חלל לנצח תידרדר למשחקי כוחות ומשיכות בשיער, ללא קשר לנסיבות, לכן כבר בפרק הראשון הבנות מתקוטטות קלות עם אנדי, סוג של נערת זוהר אאוטסיידרית מהקבוצה, ועוד משכילות לנתח היטב למה הן לא סובלות את התחת שלה (מודעות עצמית או לא?). זה משמח מאוד ואומר שיש תקווה. אלו הרגעים המרעננים שכנראה יהפכו את "מתחילות מחדש" לריאליטי לא רעה בכלל עם ערך מוסף, כזו שאולי שווה מעקב, לפחות בקרב נקבות מקשישות מהמעמד הבינוני, מתוסבכות בעבר או בהווה - כמוני. נבוא בשביל השגשוג והצמיחה ונישאר בשביל הבלגנים, או להיפך. בסוף אולי אפילו נזיל דמעה כשכל אחת מהמשתתפות תתחבר לפסיפלורה הפנימית שבתוכה ותפסע לעבר ההגשמה העצמית ואולי אפילו נלמד משם דבר או שניים על עצמנו.

יצא אופטימי משהו. אני חושבת להאשים את אמא שלי גם בזה.

"מתחילות מחדש", יום א', 16:48 HOT3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully