וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף לאטיף להופעות בישראל

22.2.2006 / 12:36

הנשפן הענק ואגדת הג'אז מגיע ארצה לראשונה עם הרכב של שישה נגנים

חברו הטוב של ג'ון קולטריין, ובעצמו אחד היוצרים החשובים בתחום הג'אז, יגיע לארץ לראשונה למספר הופעות במהלך חודש מרץ. יוסף לאטיף, בן 84, הוא וירטואוז על מגוון רחב של כלי נשיפה: סקסופון טנור, חליל, אבוב, חלילי במבוק, שופר ואחרים, ונחשב למלחין מקורי ורגיש לרביעיות ולחמישיות, כמו גם למקהלות ותזמורות קאמריות וסימפוניות. הוא היה בין האמנים הראשונים שהשתמשו בכלים לא שיגרתיים באלבומי ג'אז.

לאטיף נולד כוויליאם אמנואל ב-1920, בצ'טנוגה, טנסי. הוא גדל בדטרויט, אליה עבר בגיל 5 ובה פגש דמויות מפתח של המוזיקה האמריקאית. בגיל 18 החל להופיע עם תזמורות סווינג, וב-49' החל את צעדיו הראשונים כאמן בולט כשחבר לתזמורתו של דיזי גילספי. בשנות החמישים בחר להתאסלם, הצטרף לתנועת האחמדיה (התנועה האיסלמית האחמדית) ושינה שמו ליוסף לאטיף. בין מאז 56' הוא מקליט תחת שמו המוסלמי, והוציא עד היום כ-100 אלבומים. בין הקטעים המפורסמים ביותר שלו נמנים "Love Theme from Spartacus" ו-"Morning".

בים השאר שיתף פעולה עם צ'רלי מינגוס, קנונבול אדרלי ובהרכבים שהנהיג היו חברים ידועי שם דוגמת בארי האריס, קני בארון, רוי ברוקס, צ'רלס מור, רלף ג'ונס.

לאטיף יופיע בארץ בהרכב של שישייה, הכולל את ליונל וסטפן בלמונדו, סילבן רומאנו, לורן פיקלסון ודרה פלהמר. הם יופיעו במרכז ענב לתרבות (במוצ"ש 18.3) ובגולדסטאר זאפה, בין 19 ל-21 במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully