וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה של טאוור רקורדס והתו השמיני

רוי רגב

26.2.2006 / 15:02

הלייבל הירושלמי טוען כי ברשת נמנעים מלהזמין אלבומים שלו בשל תמחורם, כולל אלה של עמיר בניון, אריק איינשטיין ומיכה שטרית: "נפנה לממונה על ההגבלים העסקיים". הד ארצי: "לא

חברת התו השמיני הירושלמית זוכה לטענתה ליחס בעייתי והרמת קשיים מיותרים מצד רשת חנויות 'טאוור רקורדס', שבבעלות הד ארצי. לאחרונה, טוענים אנשי התו השמיני, כי תקליטו החדש של עמיר בניון 'הכל עד לכאן' הוזמן בכמות נמוכה בצורה תמוהה, יחסית לרב מכר (האלבום קיבל זהב לאחר פחות משבועיים, ר"ר), תחת נסיון להכתבת תנאים ומחיר.

התו השמיני היא חברת הפצה של אלבומים, שהחלה את דרכה בתור חנות ירושלמית קטנה - ושהפכה במקביל לרשת בעצמה. מאז ומעולם חרטה על דגלה החברה את נושא המחירים הנמוכים. בשנה האחרונה החתימה החברה אמנים בולטים, כמו בניון, מיכה שטרית ואריק אינשטיין, שאלבומו הקודם יצא בהד ארצי. איינשטיין מכר מאלבומו האחרון בהפצת החברה כ- 11,000 עותקים. תמהיל המחיר של החברה נע בין 39 ל-49 ש' עבור אלבומים ישראליים, כשלדבריהם, האמן מקבל על כל דיסק בין 15 ל-20 ש'.

לטענת החברה, הם משיגים את המחיר הנמוך על ידי כך שאינם מחזיקים מערך גדול ומסורבל של כח אדם, כמו חברות התקליטים הגדולות, שפשוט "מנפחות" לטענתם את מחירי התקליט במאות אחוזים.

"מפריע לנו שהאמן נפגע"

כעת אומרים ב'תו השמיני' כי טאוור רקורדס לא מזמינה עותקים מאלבומיה החדשים ומחזירה באופן שיטתי את הדיסקים שבהפצתה. לטענתם, מנהלי ועובדי רשת טאוור אינם שמחים לקבל את הגזירה וממורמרים על כך. מסיבה זו, לדבריהם, קשה עד בלתי אפשרי למצוא את האלבום החדש של אריק אינשטיין, מיכה שטרית, איגי וקסמן, החברים של נטאשה ועוד בחנויות טאוור רקורדס.

מהתו השמיני אמרו היום לוואלה! תרבות: "המטרה היא קודם כל המוזיקה, המכירות עצמן לא נפגעו כלל. מה שמפריע לנו זה שהאמן לא מקבל את הבמה המגיעה לו ממניעים בלתי מובנים. אנחנו מתכוונים לפנות לממונה על הגבלים עיסקיים כדי לנסות לשנות את המצב".

תגובת הד ארצי ורשת טאוור רקורדס:

1.רשת טאוור רקורדס אינה מנהלת מו"מ מול ספקיה מעל דפי העיתונות.
2.חברת התו השמיני לא הגיעה לאחר מו"מ לעמק השווה בנושא תנאי המכר עם רשת טאוור רקורדס.
3.רשת טאוור רקורדס מחזיקה על מדפיה סחורה של כל חברות המוסיקה בישראל. התו השמיני מנסה לכפות כספק על הרשת תנאים מסחריים משלו. אין זה אומר שהרשת תמכור מוצרים שהיא מפסידה עליהם.
4.הנתונים כפי שנמסרו רחוקים מלשקף את האמת. לדוגמא האלבום של עמיר בניון הוזמן ע"י רשת טאוור רקורדס ולא סופק מפאת קשיים בייצור מצד התו השמיני.
5.בשולי הדברים, התו השמיני פשט את הרגל לפני מס' שנים והשאיר חובות גדולים לחברות התקליטים, מהם החברות עדיין מתאוששות. גם לאחרונה לא פרע בזמן תשלומים עבור סחורה לחלק מהחברות.
נשמח לעבוד עם כולם בשיתוף פעולה, ולא תחת לחץ ואיומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully