וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תשקיע 430 מיליון ש' בתרבות

רוי רגב

5.3.2006 / 17:55

ראשי "המטה למאבק להצלת התרבות" הגיעו להבנות עם השר שטרית לגבי תקציב התרבות לשנים הבאות: בתוך 3 שנים יעלה ל-450 מ'

בפגישה שהתקיימה היום בין שר החינוך והתרבות, מאיר שטרית, וראשי המטה למאבק להצלת התרבות, הושגה הסכמה בין הצדדים לגבי תקציב התרבות לחמש השנים הבאות. הסכם זה שם סוף למאבקם של ראשי המטה.

ההסכם שהושג קובע כי בשנת 2006 יעמוד תקציב התרבות הישראלית על 430 מיליון שקלים, כך גם ב-2007. ב-2008 יעלה התקציב ל- 445 מיליון שקלים וב- 2009 ו-2010 ל-450 מיליון שקלים.

ההסכם נערך לאחר שהאמנים שמנהלים את המאבק פתחו בשיחות עם השר בתחילת החודש שעבר. השיחות שלא עלו יפה אז, הובילו לאיום של המטה לקיים יום מאבק, שהתבטל לאחר שהצדדים נכנסו למשא ומתן מחודש כפי שהבטיח השר שטרית.

השר מאיר שטרית מסר בתגובה: "מהלך זה מעיד על התייחסות ממשלת ישראל אל התרבות לא כמותרות אלא כנושא ערכי. ייפסקו המשאים והמתנים הקואליציונים המבישים מעל גב התרבות בישראל. הסכם זה מייצר אופק תפעולי לכל מוסד תרבותי בארץ על מנת לאפשר תכנון ארוך טווח."

ראשי מטה המאבק, ביניהם גם יו"ר שח"ם (איגוד שחקני המסך) - יורם חטב ויו"ר א.מ.י. (אגודת אמני ישראל) - יענקל'ה מנדל, מספרים כי השר עמד בהבטחתו מהשבוע שעבר והגיע איתם להסכם שמקובל עליהם. "שני הצדדים הביאו לכך שמפעל התרבות הישראלי הגיע אל חוף מבטחים ומנעו קריסה של מוסדות התרבות בישראל כתוצאה מהקיצוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully