וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לשפם

נתי חסון

13.3.2006 / 15:14

איך קרה שבמקום עוני, בטחון ושחיתות, הנושא החם של הבחירות הוא נישואין חד מיניים? נתי חסון מנסה להסביר

לא ברור איך זה קרה, אבל 15 יום לפני הבחירות ואחד הנושאים הבוערים ביותר הוא "כן או לא" יכירו בישראל בנישואין של זוגות הומוסקסואליים. אולי זה הנמנום של ראש הממשלה ומערכת הבחירות כולה, אולי התחושה שהיא כבר הוכרעה, ועכשיו נותר רק לשייף את מרכיבי הקואליציה, אולי העייפות מלשמוע כל בוקר וכל ערב על פלסטינים, חמאס ומשמעות השפם, ואולי זו סתם פריקת עול של הפרסומאים ויוצרי התשדירים, קהל יעד מרכזי של אותה האג'נדה.

פסולי חיתון נדחקו לקרן זווית, העגונות לא מעניינות אף אחד (היי, היום יום העגונה הבינלאומי, יש מאה אלף נשים עגונות בישראל. מישהו שמע התייחסות אליהן?) וסתם זוגות חילוניים שלא רוצים לעבור הדרכת כלה ולטבול במקווה לא זוכים לאותו היחס שמקבלים שקע ותקע.

ליבוי היצרים הזה התחיל, כך נדמה, בהתקפה הפרועה והמחזורית על הקהילה הגאה מבית היוצר של ש"ס, שמתנהלת, בסיבוב הנוכחי, כבר 3 שבועות. כמו תקליט שבור נזכרים ישי, בניזרי וניסים זאב ללכד את השורות המדלדלות של מפלגתם על ידי השתלחות מטונפת באותם "חולים", "אנשים מסכנים" ו"נשמות אבודות". מייחלים ליום שבו ימצאו תרופה לאותה מחלה נוראית, ליום שבו יצליחו לשים פלומבה על ישבנם של כל אותם יהודים כשרים, שמגעילים אותם עד כדי גירוי רפלקס ההקאה. לא ברור מהו המורא שנפל על אנשי ש"ס. האם אחד מילדיהם של גדולי התורה גילה שבמקווה אפשר לא רק להיטהר, האם באחת הישיבות איחרו האברכים לקום בגלל שהיו גמורים מעוד לילה של אורגיה רווית KY?

זה לא באמת משנה, כי מכל דברי הבלע האלו צמח טוב: מרצ, עלה ירוק, הירוקים ושינוי מתייחסים באופן ישיר, פומבי וגלוי לאוכלוסיה הגאה יותר מאי פעם. וכך מוצאות את עצמן הליכוד, קדימה והעבודה, שלא התכוונו חלילה לעסוק בזכויותיהם של הומואים ולסביות, הם ונציגיהם, נאלצים להשיב לשאלות בנושא. לא שיש חידוש גדול באותן תשובות עמומות, סתומות ומתחמקות, אבל לפחות ישנה התייחסות. גדלה הניראות של הקהילה וגוברת הלגיטימות שלה בקרב קהלים שעד כה נטו למלמל "השם ישמור" למראה שני בנים או שתי בנות הולכים ברחוב יד ביד, מתנשקים או מאמצים ילדים. ובמערכת בחירות שבה באמת נדמה כי אין תחרות אמיתית, העלאת נושאים כאלה על סדר היום היא הישג חשוב ויקר בפני עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully