וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום א' מתרחבת

מור שני

14.3.2006 / 9:23

תרומה של מפעל הפיס תאפשר את הרחבת התכנית הצה"לית השולח חיילי צה"ל לצפות במופעי תרבות שונים. השנה ייהנו ממנו כ-30 אלף חיילים

תרומה של מועצת התרבות והאמנות של מפעל הפיס לפרויקט תרבות יום א', של מדור התרבות בחיל החינוך, תאפשר את הרחבת הפרויקט, וחשיפת כ-30 אלף חיילים למופעי תרבות. התרומה, על סך 650 אלף שקלים, הוסיפה לקהל החיילים הנהנים ממנו כ-8000 חיילים נוספים (בהשוואה ל-2005). הפרויקט כולו הנשען כולו על תרומות.

פרויקט תרבות יום א' החל בשנת 1987. מאז הוא שולח, מדי יום ראשון, חיילים קרביים ועורפיים לצפות במופעי תרבות בתל אביב, ירושלים, אשקלון ובאר שבע. תרבות יום א' כולל השנה הצגות של הקאמרי ("עיר הנפט", "עקר בית"), של בית לסין ("ריקוד בשישה שיעורים"), של הבימה ("אלתוריזציה") ושל תאטרון גשר ("מומיק"). כמו כן כולל הפרויקט צפייה בסרטי קולנוע ישראלים("אושפיזין", "18 ק"ג של אהבה"), ומפגשים עם היוצרים.

צה"ל מעדיף מיינסטרים

את המופעים שישתתפו בפרויקט בוחרת ועדת רפרטואר מיוחדת של חיילים וקצינים הצופים בהצגות. עם זאת, בלטו בהיעדרם מתכנית הפרויקט מופעי מחול, מוסיקה ופרינג', ודומה כי הוא מושתת ברובו רק על הצגות של התיאטראות הגדולים.

דובר צה"ל מסר בתגובה לוואלה! תרבות: "לראשונה הוחלט בשנת 2006 להגדיל את מגוון מוסדות התרבות המציגים בפני חיילים וחברי ועדת הרפרטואר צופים גם בהצגות שכאלה" והוסיף: "באופן טבעי יש לשקול כל הופעה מבחינה תקציבית, דבר המצריך זמן, ולכן טרם שולבו 'תכני השוליים' עד כה. עם זאת, מדור התרבות שם לו למטרה לחשוף את החיילים גם למופעים אלו. מופעי מחול ומוסיקה יתווספו כבר בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully