וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבימה והקאמרי מתקבלים באירופה

מור שני

16.3.2006 / 9:53

ביום ג' פרסם הקאמרי כי הוא התיאטרון הישראלי היחיד שהתקבל לאיחוד תיאטראות אירופה. אתמול, פרסם הבימה את אותה הודעה. אז מי התקבל לאן, ומה שווה יותר?

לאחר הודעת תיאטרון הקאמרי ביום שלישי, כי הוא התקבל לארגון איחוד תיאטראות אירופה וכי הוא החבר הישראלי היחיד בה, ולאחר שפורסמה ידיעה על כך (בין השאר כאן), הוציא אתמול תאטרון הבימה הודעה זהה. גם הוא, כמובן, ציין כי הוא התאטרון היחיד הפועל מחוץ ליבשת אירופה שהתקבל לארגון. אז מה העניין? זהו פשוט לא אותו ארגון. מתברר שאלו שני ארגונים שונים המאגדים תיאטראות אירופיים, ואת שמות שניהם תרגמו שני התיאטראות הישראליים באופן זהה.

עושים סדר

הקאמרי התקבל לארגון ETC שהוא European Theatre Convention, ובתרגום ישיר לעברית: "ועידת תיאטראות אירופה", ולא כפי שתרגם התאטרון - "איחוד תיאטראות אירופה". ואילו הבימה התקבל לארגון Union des Theatres de l'Europe - UTE, שבתרגום לעברית הוא "איחוד תיאטראות אירופה".

טעות בתרגום? יעקב הכהן, דובר הבימה, אמר לוואלה! תרבות הבוקר כי הוא מודע להודעה שפרסם הקאמרי, ושהארגון אליו הצטרף התאטרון המתחרה הוא ארגון קטן וצעיר יותר, והוסיף: "במשך שנים לא הסכים האיחוד לקבל את אף תאטרון ישראלי בגלל המצב המדיני, למרות שכולם נורא רצו. רק לאחרונה, עקב התמורות המדיניות והרגיעה היחסית באזור, הם הגיעו לארץ כדי לצפות בהצגות הבימה והזמינו אותנו להצטרף לאיחוד". דוברת תיאטרון הקאמרי, אפרת אברהם, מסרה כי אכן מדובר בטעות תרגום תמימה.

אז מה יותר שווה?

הישגם של שני התיאטראות מכובד, אולם דומה כי ארגון UTE אליו הצטרף תאטרון הבימה מאגד בתוכו יותר תיאטראות ציבוריים וותיקים ובעלי מוניטין וחשיבות היסטורית. שני הארגונים הוקמו במטרה לפתח קשרי תרבות בין מדינות אירופה השונות, ואכן בשניהם, ישראל היא החברה היחידה שאינה ביבשת.

המנהל האמנותי של הבימה, אילן רונן, ישתתף השנה בשני מפגשי עבודה של הארגון, באיטליה ובפינלנד. כמו כן, צפויים להגיע לישראל השנה שני תיאטראות מאירופה –קטונה מבודפשט, ובולנדרה מבוקרשט- להופיע בתאטרון הלאומי, במסגרת פעילות האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully