וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטאל לוסט

צחי בירן

17.3.2006 / 8:13

לקראת שידור העונה השניה של "אבודים" בכבלים, צחי בירן, שעוקב בזמן אמת, מפזר טיזרים ונמנע מספוילרים

לעונה הראשונה של "אבודים" נכנסתי סקפטי. ראבק – סדרה על ניצולים שמגיעים לאי בודד – את הסרט הזה כבר ראינו לפחות עשר פעמים, 5 מתוכן בשידור חוזר. ברור שעד סוף הפרק הראשון הבנתי כמה זיינתי לעצמי את המוח. "אבודים" היא באמת משהו אחר לגמרי. מי שהצטרף (באיחור כמעט בלתי נסלח) לסדרה בעונתה הראשונה בערוץ 10 (בינתיים שודרו שם 2 הפרקים הראשונים), שיירד כבר עכשיו לסוף לשלוח תגובה, הפעם עסקינן בעונה השניה וזה עלול קצת להרוס, מלשון ספוילר.

העונה הראשונה כזכור מסתיימת בניסיון הכושל של כמה מהחבר'ה להגיע לחוף מבטחים או להזעיק עזרה על גבי הרפסודה המאולתרת, במפגש מקפיא הדם עם "האחרים" ובחטיפתו של וולט (הדי מעצבן). עוד נקודת מפנה היה הבקעת היעד המבוצר שהטריף את לוק – פריצת הפתח לתא המסתורי. בלי לחשוף מה הולך לקרות, אפשר להגיד ששתי הנקודות האלה הולכות להוביל את העונה השנייה – התא והמסתורין, הבאמת מפתיע שהוא מכיל ו"האחרים", שכמעט לראשונה, מקבלים פנים ואנחנו מקבלים איזו שהיא תובנה למה בעצם הם רוצים.

אפשר להגיד שמספר דמויות חדשות נכנסות לתמונה – חלקן בסערה ולחלקן יהיה כנראה תפקיד משמעותי בהמשך. אחת הדמויות החדשות, שכדי לא להרוס לא נגיד מה תפקידה, משוחקת על ידי אדווייל אקינוי-אגבאג'ה, הזכור לרבים ממכם מהופעתו הבלתי נשכחת כאדביזי בסדרה "אוז" (ומהופעות אורח בסיוטי הלילה של צופים לא מעטים). שוב, בלי להיכנס לתפקיד אותו הוא ממלא כאן, מדובר בהופעה עוצמתית לא פחות מב"אוז". מותר לחשוף שגם הפעם מדובר באיש של מעט מילים.

"אבודים" הצליחה להטריף את ארה"ב ולא מעט מדינות בעולם. כולם מנסים לפתור את החידה האופפת את האי, אינספור תיאוריות מושמעות ליד מכונת הקפה, בבלוגים ובפורומים. אינספור אתרי קונספירציה (כולל אחד של חברת התעופה שמטוסה התרסק על האי) מנסים למצוא סימנים מקדימים ונסתרים בחלקים מהמטוס ההרוס, במספרים החוזרים על עצמם, בדמויות שתפקידן או עברן עדיין לא ברור. אלה מאתנו שצופים בסדרה במקביל לארה"ב בעזרת הטכנולוגיה הקיימת (מי אמר ביטורנט ולא קיבל?), מתלחשים מדי שבוע בחדרי חדרים על הפרק של השבוע, כשאורח בלתי קרוא הנכנס לחדר עוזב בדרך כלל בבעתה את החדר, מכסה את אוזניו בידיו וצועק "לא! עוד לא ראיתי את פרק 14!". וככה, סדרה עם עלילה מרתקת הצליחה לעשות את מה שאולי רק תיקים באפילה" עשתה בפעם האחרונה.לאחרונה.מה שהסדרה האחרונה שעשתה היתה אולי "תיקים באפילה" בראשית דרכה. כולם צפו, ולמחרת בבוקר השוו רשמים כדי להיות בטוחים שלא פספסו איזה פרט חשוב, וכי ירדו לעמוקן של כל ההתרחשויות והרמזים. המכשול היחיד במעקב צמוד אחרי סדרה שמשודרת בארה"ב הוא אי הרציפות שנובעת מהפסקות לא-ברורות בין פרק לפרק בארה"ב – פעם יש סופרבול, פעם אוסקר ובשבוע אחר פאקינג קולומבוס דיי.

צריך לומר, "אבודים" אינה חפה משמאלץ מתקתק, וכל פרק שבו מתגלים טוויסטים חדשים בסיפור, מלווה מיד בפרק בניוטרל, שבו הניצולים מטפחים את אופרת הסבון מתרקמת בינם לבין עצמם. אם זה היה תלוי בי, ברור שעניינים כמו משולש האהבה-שנאה בין ג'ק-קייט וסויר היה נעלמים כבר מזמן בסערה ללב ים.

"אבודים" היא לא סדרת-על מושלמת מהליגה של "הסופראנוס" או אפילו "עמוק באדמה", אבל בעידן בו באמת נראה שכבר ראינו הכל, היא עדיין מצליחה לסקרן, להפחיד וגם, נו בסדר, קצת לרגש. הבריטים אולי שולטים בקומדיות ובסדרות הבילוש. אבל בינינו, רק האמריקאים יודעים לעשות שוברי קופות אמיתיים בקולנוע ובטלוויזיה.

"אבודים" עונה שניה, יום שבת 22:00, Xtra HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully