וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילר וברנע בסרט ישראלי חדש

מור שני

19.3.2006 / 9:31

ביוזמה מרעננת הפיק הבמאי איתי לב סרט ישראלי באורך מלא, בכיכובם של ליאור מילר ועומר ברנע. השוס האמיתי: זה עלה לו רק 50 אלף ש' ולקח שבוע. קולנוע בנוסחה משופרת

המפיק, הבמאי והתסריטאי איתי לב ("חמש דקות בהליכה") רצה לעשות סרט. רצה מספיק חזק, ויצא - בתום שבוע צילומים אחד ותקציב מגוחך של 50 אלף שקל - עם סרט ישראלי עצמאי חדש. לוואלה! תרבות נודע כי בסרט יככבו ליאור מילר, עומר ברנע, חן יאני, ליאת גליק ויעל רייך.

הסרט, שנכנס כעת לשלבי עריכה ראשוניים, וצפוי לצאת לאקרנים בתחילת 2007, מספר את סיפורה של קבוצת חברים שנפגשים בים המלח אחרי תקופה ארוכה בה לא ראו זה את זה. במהלך סוף השבוע צפים על פני השטח משקעים מהעבר ומתפתחת "דרמה פסיכולוגית סקסית וקייצית", לדברי לב.

קולנוע אינסטנט

אבל החידוש המרענן באמת נמצא בתפיסת ההפקה. לב השכיל להתאים את החזון האומנותי שלו לפרקטיקה האכזרית של עולם התרבות הישראלי. כאמור, הוא גייס רק 50 אלף שקלים להפקת הסרט, ואת השאר הוא עשה בחינם. אף אחד מאנשי הצוות –גם לא השחקנים- קיבל תשלום מראש. כולם עבדו על בסיס תמלוגים, וכל אחד מהמשתתפים יקבל 5 אחוזים מהרווחים שהסרט יכניס לאחר שיצא לאקרנים.

כדי להצליח לגייס את כולם למשימה, וכדי לעמוד במגבלה התקציבית הבלתי אפשרית, הצילומים ארכו שבוע צילומים אחד בלבד, בים המלח, ודומה כי היוזמה, שנולדה מתוך כורח, דווקא זיכתה את הצוות בחוויה אומנותית בלתי אמצעית יוצאת דופן. ליאור מילר, שמשחק בסרט, אמר לוואלה! תרבות: "זו הייתה חוויה מיוחדת, להיות שותף ליצירה אינדיבידואלית לחלוטין שלא תלויה בקובעי סטנדרטים שאינם חלק ממנה. זה היה ללכת עם הויז'ן של איתי, שאני מאד מאמין בו, ולעזור לו להגשים חלום. אני גאה לקחת חלק בזה".

מלח מים?

לב, שהפיק, ביים וכתב את התסריט מסר לוואלה! תרבות כי עדיין לא הוחלט על שם הסרט, והם מתלבטים בין שתי אופציות- "מלח ים" או "מלח מים". כמו כן, מוסיף לב כי בכוונתו לנסות ולשכפל את מה שהוא קורה לו "נס", ולהפיק עוד "סרטי סוף שבוע" על פי אותו מודל, שיעקבו אחר התרחשויות הקורות בסוף שבוע אחד ויצטלמו במשך ימים ספורים.

מילר נסחף גם הוא ברוח האינדי, וישתתף בסרט נוסף, שצילומיו מתחילים השבוע. דרמת הפשע בה הוא משחק, התחילה כסרט גמר של סטודנטים ותהפוך לפיצ'ר באורך מלא. כמו כן עובד מילר בימים אלה על הפקת שני שירים, שאת אחד מהם כתב בעצמו, ומודה כי הוא בוחן את האפשרות להוציא בעתיד אלבום שלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully