וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ישראל נותן צ'אנס לאמנים צעירים

מור שני

27.3.2006 / 14:47

הנהלת פסטיבל ישראל שיתקיים בסוף חודש מאי תחנוך השנה את פרויקט "זירת הפסטיבל" שישלב יוצרים מתחילים

"זירת הפסטיבל", פרויקט חדש של פסטיבל ישראל, תציג 12 עבודות של יוצרים צעירים, בכל תחומי אמנויות הבמה, תוך שימת דגש על היצירה הבין תחומית, המשלבת מדיות שונות, ותנסה להקל מעט על היוצרים החדשים, החיים במציאות תרבותית לא פשוטה.

עולם התרבות הישראלי סובל בשנים האחרונות ממונופולים של המוסדות הגדולים והיוצרים הוותיקים, ולא מותיר הרבה מקום ליוצרים עצמאיים וצעירים. קברניטיו בדרך כלל עושים פרצוף נורא משתדל, אבל בשעת מעשה, לא מוכנים לשים את תקציביהם על קרן הצבי, ולראות לאן הצבי הזה מסוגל לרוץ. והנה, פסטיבל ישראל -במה מכובדת לכל הדעות- החליט לתת השנה צ'אנס גם ליוצרים לא מנוסים, ואפילו תקצב אותם מעט.

הפרויקט יציג עבודות תיאטרון ומחול, באורך של 40-20 דקות האחת, המשלבות שירה, מוזיקה חיה, וידאו ארט, בובות, ליצנות ופנטומימה, כל עבודה בדרכה שלה. העבודות יועלו באמפיתאטרון שיבנה במיוחד לצורך זה, ויספק את כל שירותי הבמה הדרושים.

תקציב הפרויקט הכולל הוא כ-400 אלף שקלים. שליש מהסכום הועבר ליוצרים עצמם, ושני השלישים הנוספים מימנו את הפקת הפרויקט. חישוב זריז וגס מראה כי כל יוצר קיבל מהפקת הפסטיבל כ-11 אלף שקלים להעלות מופע, לבד משירותי הבמה שממומנים על ידי ההפקה.

פסטיבל ישראל 2006 יפתח ב-27 במאי בירושלים, ויסגר ב-15 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully