וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד קדימה, שניים אחורה

רונן ארבל

29.3.2006 / 13:42

רונן ארבל עם תוצאות האמת של הקרקס: ערוץ 10 ניצח בגדול, ערוץ 2 לא קנה כיכר אבל היטיב לבדר, וערוץ 1.. נו באמת

"חבל שאת לא עינב"
"חבל שאתה לא גורי"
(גדי סוקניק ויונית לוי מביעים שביעות רצון מיחסיהם)

היה מעניין לראות כיצד חודשיים שלמים של אפתיה התפוגגו אמש תוך חצי שעה, והכניסו מדינה שלמה להיפר-וונטילציה של ספקולציות קואליציוניות. איך ציבור רדום, במחי שידור טלוויזיוני-חדשותי ברמה גבוהה, שידע כיצד ליצור טיזר שאכן גירה את הצופה, התעורר לפתע כאילו ישב בחמ"ל הסקרים וראה כיצד כל ההערכות המוקדמות מתמוטטות ונפתחות לתוך מציאות פוליטית מורכבת ומסועפת. היה מאוד מעניין.

שניים מתוך שלושת הערוצים המקומיים שסיקרו אמש את הבחירות הכלליות לכנסת ה-17, עשו את מלאכתם נאמנה ויתרה מכך. חדשות 10, המנצחים האמיתיים לטעמי, העבירו את אחד ממשדרי החדשות המהודקים שנראו מאז נכנסו למשחק. פיזור נכון של הכוחות הקיימים, הנחייה כמעט נטולת רבב של מיקי ויעקב בשילוב הקוריוזיות התזזיתית של רביב דרוקר, להלן הכוכב הגדול של ליל הבחירות, וכמובן הגימיק של המסך הגדול בעולם (שגם הקרין ראשון את התוצאות) הציבו נבחרת צינית ועוקצנית שהיה כיף לחזור ולראות את ההתמודדות שלה עם האירועים הפוליטיים (רגעי השיא שייכים לקובי אריאלי וירון לונדון שכיבה סיגריה בחופזה מול המצלמה). תצוין לטובה חצי השעה שהקדימה את מדגם הערוץ, שבה הגיעו התגובות מהמטות להדלפות שהגיעו מן הערוצים (והחזירו לחיים את קרוב המשפחה מהבור שהיה שרוי בתרדמת מאז מלחמת המפרץ) והיתה אנרגטית ומלאת חיות כמו ששידור בחירות אמור להיות. אחוזי הצפייה הגבוהים שהשיג הערוץ לעומת השיעור הרייטינג הנמוך שלו בדרך כלל, הגיעו בזכות עבודה קשה. מה שכן, אם אתם רוצים שאנשים לא יברחו מכם, אל תבחרו בלימור לבנת כמי שמלווה את הערב לכל אורכו. חוץ מזה, הקוראת תמר איש שלום מוזמנת ליצור איתי קשר במערכת.

גם הערוץ השני שיחק אותה עם יופי של שידור, והבריק עם השילוב של "משחק מכור" בתוך ים הרצינות, בידיעה המפוכחת שהבחירות עצמן, גם ללא התוספת המשמעותית של כנופיית גלילי-שליין-אלפי, הן אירוע מצחיק עד דמעות. פאנל האורחים שלהם היה מרשים יותר מזה של המתחרים בערוץ 10 (ובייחוד הציוות הנהדר של שלי יחמוביץ' וטומי לפיד, שלא ממש הבין את הבדיחות עליו). גם כאן נעשה ניצול נכון של משאבי האנוש המנוסים של הערוץ והתפקוד שלהם היה כמעט ללא דופי. תצוין לשבח יונית לוי, שהשידור החי האינטנסיבי והמפתיע, הוציא ממנה יותר התלהבות וחיות מאשר סך כל המהדורות שהגישה עד כה. הסטייה המדגמית שלהם לעומת הערוצים האחרים התגמדה בסופו של דבר בזכות העושר והגיוון שהקרין השידור שלהם.

ואי אפשר לסיים ללא נימה קומית, כלומר עם הערוץ הראשון. שם, היכן שהפנסיה כבר מובטחת ואין טעם למהר, התרחש אחד השידורים המשעשעים ובלתי ראויים שנצפו כאן מזה שנים (כלומר מאז שצפינו בערוץ בפעם הקודמת). פופים ורעשים לא ברורים מהמיקרופון, מדגם שהגיע באיחור יחסי, דיבורים מההפקה שנכנסים לשידור ותחושת תרדמת קיצונית היו מנת חלקו של הערוץ הזקן והמיותר מרוממה. אם אפילו את השידור החגיגי של ערב הבחירות, שאמור להיות נכס עצום שלהם, הצליחו לפשל שם, כנראה שבאמת אפשר לסתום את הגולל על הערוץ הזה. תנחומיי לפנאליסט החד והמתבזבז ארי שביט, אחד הקולות היותר רהוטים בעיתונות הפוליטית המקומית, שמצא את עצמו במושב הלצים הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully