וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמוך

רות קנאל

2.4.2006 / 9:40

רות קנאל היא אחת שמסתכלת על עידן אלתרמן מלמטה, ועדיין, הציפיות שלה מ"עושים צחוק" היו גבוהות יותר

את רגעי התהילה שלו מרוויח כרגע עידן אלתרמן בזכות סרטו "נמוך", ששודר בחמישי האחרון ועורר לא מעט עניין. אפילו אמא שלי התקשרה ושאלה "תגידי רות, מתי מקרינים את הסרט ההוא 'אני גמד קטן' של אלתרמן?" אמרתי לה: "מאמא, קוראים את הסרט הזה 'נמוך'". ואמא שלי אמרה: "נו, מה זה חשוב, הוא ממילא לא יגבה יותר". הו, הומור אכזרי של אנשים גבוהים (לא לדאוג, חברים, רות אפילו יותר דרדסה מאלתרמן. בהזדמנות אני אספר לכם על היתרונות שיש לזה. כשאמצא). מכל מקום, סרט נוגע ללב עבור כל מאותגרי הגובה באשר הם, ואני מניחה שכל גבר שמגיע באריזת מיני יזדהה עם כאב ה"אויש, אתה כזה קטן וחמודג'י, כמו אחי הקטן. לך תביא לי סיגריות" שמקבלים מבחורות. שם, בשיחות מלב אל לב עם נמוכים כמותו, ובשחזורים מרירים מהעבר הטראומטי כילד הכי קטן בכיתה, אלתרמן מצליח לרגש במפתיע, יותר מכל חיקוי של זיתים דפוקים שעשה עד היום.

בשישי כבר זכינו לשוף את תוכניתו "עושים צחוק", שעושה קולות כמו משהו שהועלה מהמרתפים האלטרנטיביים של ערוץ ביפ, ואמנם לא אתפלא אם שם החלה את דרכה במקור, או לחילופין, תסיים אותה שם. התוכנית, בניגוד לסרט, לא מצטיירת כשוס: אלתרמן לוקח לראיון אחד על אחד קומיקאים שונים, כולל הקטע הדביק אך המתבקש של תמונות ילדות וקטעים ארכיוניים (כולם היו מתוקים פעם. חלטורות מביכות הם עושים עד היום), ומפציץ בשאלות אישיות כלליות ולא הכי מעניינות בעולם כגון "על מי גדלת", "גם ההורים שלך כאלה מצחיקים", ועוד כהנה וכהנה בוטנים שלא הולכים לשום מקום.

גם שם אלתרמן מתגלה כמראיין זורם ולבבי, אבל לא מצליח לעורר עניין של ממש. מי שעשתה את התוכנית במובהק היתה האורחת עדי אשכנזי - מצד שני, זו לא חוכמה גדולה לשדרג תוכנית כשקוראים לך עדי אשכנזי וחלק גדול מהצופים יהיו מוכנים לעשות לך ילד בכל יום בשבוע. ייתכן והמרואיין הוא מה שיעשה את ההבדל בין צפייה לבין זפזופ עצבני: יבוא סטנדאפיסט שאתם אוהבים, תישארו. יבוא סטנדאפיסט שאתם לא אוהבים (אולי ניקי גולדשטיין? גם ככה אני עוד רואה פלאשבקים מבהילים שלו ב"נדודי שירה" בערוץ 33 בלילה, איזה פחד), לא ממש תהיה לכם סיבה להמשיך לצפות.

כמו כן, יכול להיות שזה מאוחר מדי, אבל אזהיר בכל זאת: אלתרמן חייב להפסיק עם הקטע הטיפשי הזה של לשים פאה הפוכה ולעשות דיבור של אהבל. זה לא הצחיק ב"פלטפוס", זה ממש לא הצחיק ב"כוכבי השכונה" ובזמנים מודרנים אלו כבר מדובר במצוקה מעופפת של ממש. צא מזה. במקום זאת כדאי לנצל את שיק הפסיכולוג סלאש החבר המבין ולחפור יותר באגף הטראומות של האורחים, הרי ידוע לכל שסטנדאפיסטים צומחים בעיקר מתוך ילדים מכוערים עם דימוי גוף בגובה הבלטות. זה יהיה יותר מעניין לכולם, נראה לי. אבל בסך הכל, "עושים צחוק" היא בסדר גם ככה. לא תוכנית של מטר שמונים, אבל גם להיות תוכנית חמודה כזאתי, של מטר שישים ושש וחצי, זה לא רע.

"עושים צחוק", יום ו' 22:30, ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully