וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר נדיר של שייקספיר מוצע למכירה

מור שני

2.4.2006 / 12:51

אגד מחזות נדיר של המחזאי משנת 1623, יוצע למכירה פומבית בלונדון. צפוי להימכר ב-3 מיליון פאונד

ספר נדיר של המחזאי וויליאם שייקספיר, המאגד בתוכו כמה מהמחזות החשובים שלו ("חלום ליל קיץ", "מקבת", "הלילה ה-12", "המלט"), והודפס בשנת 1623, יוצע למכירה בבית המכירות הפומביות "סות'ביס" בלונדון וצפוי להימכר בסכום עתק של 3 מיליון פאונד.

מומחים טוענים כי הספר יצא ב-750 עותקים, שרק שליש מהם שרדו עד ימינו, ברובם חסרים חלקים. העותק המוצע למכירה אינו חסר אף עמוד ושמור היטב.

הספר יצא לאור שבע שנים לאחר מותו של שייקספיר, בעזרת כמה מחבריו שאספו 36 ממחזותיו ואיגדו אותם. זהו אגד המחזות הראשון של שייקספיר שפורסם אי פעם, ובו פורסמו לראשונה כמה מהמחזות החשובים בהיסטוריה בינם "הלילה ה-12" ו"מקבת".

הספר עטוף בכריכת עור חומה ומכיל הערות שוליים של הקוראים, שאף סימנו את הקטעים שעניינו אותם במיוחד במחזות. עובדה מעניינת היא, שאף אחד מהמשפטים האלמותיים של שייקספיר לא תפס את תשומת ליבם של הקוראים מהמאה ה-17, שדילגו, למשל, על "להיות או לא להיות" של המלט מבלי משים.

הספר נמכר על ידי "הספרייה הטכנולוגית של ד"ר וויליאמס" בלונדון, שמחזיקה ספרים היסטוריים חשובים. ההחלטה למכור את אוצר התרבות האנגלי לקונה פרטי באה בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלעה הספרייה, שמקווה לאזן את תקציבה באמצעות המכירה.

לפני המכירה, שתתקיים ב-13 בחודש יולי הקרוב, יוצג הספר במשרדי "סות'ביס", בלונדון, שיקאגו, לוס אנג'לס, ניו-יורק, בייג'ין, והונג קונג במהלך החודשים אפריל ומאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully