וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל "רגעים של קולנוע צרפתי" יוצא לדרך

מור שני

10.4.2006 / 12:43

ייפתח בתחילת מאי בסינמטקים (וגם בנתניה) ויארח קולנוענים מצרפת. על קוראסון, פאסון ופרנסואה אוזון

פסטיבל הקולנוע "רגעים של קולנוע צרפתי", יפתח ב-4 במאי בסינימטקים של תל אביב, חיפה, ירושלים, ראש פינה ושדרות, אליהם יחזור בפעם השלישית, וגם בהיכל התרבות נתניה, שיארח השנה בפעם הראשונה את הפסטיבל, המופק ביוזמת שגרירות צרפת וחברת "עדן סינמה" המפיצה סרטי קולנוע צרפתים.

הפסטיבל השנה יארח את השחקנית ג'ולי דפרדייה, בתו של השחקן ז'ראר דפרדייה, שהתארח בפסטיבל בשנה שעברה, והבמאי ז'אן מרק אלה עם השחקן מארק אנדרה גרונדין, שיגיעו עם סרטם "קרייזי". הסרט זכה בפרסים רבים בטקס האוסקר הקנדי האחרון ויעלה להקרנות מסחריות בארץ ב-11 במאי. דפרדייה הבת מופיעה השנה בשני סרטים שיוקרנו במהלך הפסטיבל- "הנוסע", והקומדיה הרומנטית, "אתה ואני", שתצא בהמשך השנה להקרנות מסחריות בבתי הקולנוע בארץ.

את הפסטיבל יפתח סרטה של דניאל תומסון, "כסאות מוזיקליים", בכיכובם של סידני פולק, ססיל דה פרנס, ואלרי למרסיה וקלוד ברסנר.

השנה, רוב סרטי הפסטיבל יהיו מתורגמים לעברית, והוא יארח סרטים גם ממדינות אחרות דוברות צרפתית, בינן קוויבק (קנדה הצרפתית), בלגיה, שוויץ, אלג'יר ולוקסמבורג. בנוסף ישתתפו בפסטיבל סרטי אנימציה לילדים ולמבוגרים, וסרטו האחרון של פרנסואה אוזון "הזמן שנשאר".

כמו כן, השנה יחבר הפסטיבל בין בית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים, עם בית הספר לקולנוע לה פמיס הצרפתי, בתכנית מיוחדת של סרטים קצרים. בנוסף, יוקרן בפסטיבל הסרט "חוקי המשחק", של ז'אן רנואר, שזכה בבחירת 21 המבקרים הישראלים, אליהם פנה הפסטיבל כדי שיבחרו את הסרט הצרפתי האהוב עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully