וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט ישראלי בפסטיבל סרטים באיטליה

מור שני

16.4.2006 / 15:45

גואל פינטו, כתב עיתון "הארץ", ישמש כשופט בפסטיבל סרטים הומו-לסבי שיארח שני סרטים ישראלים. בקרוב יפרסם ספר על קולנוע ישראלי

פסטיבל הקולנוע ההומו-לסבי הבינלאומי באיטליה יארח את כתב הקולנוע של עיתון הארץ, גואל פינטו, כשופט בתחרות הסרטים. הפסטיבל, החשוב מבין הפסטיבלים לקולנוע הומו-לסבי הנערכים בעולם, נערך מדי שנה בטורינו. השנה הוא ייפתח ב-20 באפריל ויימשך שמונה ימים.

בפסטיבל ישתתפו גם שני סרטים ישראלים – הסרט התיעודי "תגיד אמן" של דויד דרעי, והסרט הקצר "גג העולם" של מאיה קניג.

פינטו, 36, כתב הקולנוע של עיתון "הארץ" זה 6 שנים, יפרסם במהלך השנה הקרובה את ספרו: "איך עושים קולנוע במדינה שונאת תרבות" בהוצאת 'עם עובד'. כמו כן, הוא מגיש מחליף בתכנית הקולנוע "טלסינמה" בערוץ 1.

בעקבות בחירתו אמר לוואלה! תרבות: "זה כבוד גדול להיבחר כשופט בפסטיבל. גם כעיתונאי, שמסקר כבר הרבה שנים את תחום הקולנוע, תמיד רציתי להיות מצדו השני של המתרס ולשבת באחד החדרים בהם השופטים בוחרים מי יקבל את הפרס. מעניין אותי לדעת איך נבחרים הסרטים, האם מעורבת פוליטיקה, האם השופטים מגיעים עם אג'נדה... אין לי ספק שהזמנתי לשמש כשופט נובעת מתוך ההצלחה האדירה לה זוכה הקולנוע הישראלי בפסטיבל".

הפסטיבל נערך מזה 21 שנים על ידי ג'ובני מנרווה, מארח סרטים מכל העולם, ועורך תחרות ב-4 קטגוריות: סרט עלילתי ארוך, סרט קצר, סרט תיעודי וסרט וידאו. סרטים ישראלים רבים זכו למקום של כבוד בפסטיבל בשנים קודמות, ביניהם "תומר והשרוטים", "יוסי וג'אגר" ו"ללכת על המים". בשנה שעברה זכה הסרט "גן" של עדי ברש ורותי שץ בפרס הסרט התעודי ו"את שאהבה נפשי" של אילאיל אלכסנדר בפרס חביב הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully