וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קוראים לי?

צחי בירן

18.4.2006 / 9:39

צחי בירן מצא את הסיטקום של התקופה: קוראים לה 'קוראים לי ארל' וכדאי לכם לנסות (את העניין הזה של הקארמה)

ארל היקי איז אין דה האוס: לכמה קומדיות נתתם לאחרונה צ'אנס, אחרי שהבטיחו שהם ה"סיינפלד", "חברים" או "החמישיה" הבאים? מתי בפעם האחרונה צחקתם בקול רם מסיטקום לא מצויר – צחוק אמיתי ופרוע, לא גיחוך קטן ומנומס שנועד להצדיק בזבוז של 25 דקות מחייכם? אחרי לא מעט פלופים, הצליחה אנ.בי.סי להגשים את משאת הנפש, ולהרים קומדיה מוצלחת ומצליחה, כזו המתבססת על עולמו של ארל היקי (ג'ייסון לי המעולה, הזכור לכם מסרטי קווין סמית' וגם מ"כמעט מפורסמים"). ארל הוא החרא האמיתי, האיש שתראו אותו ברחוב ותעברו לצד השני של המדרכה, זה שתתרחקו ממנו בתור לכספומט -בקיצור כמו כל עו"ד. הוא טריילר פארק ווייט טראש לפי הגדרה, מעצורים מוסריים בעיניו הם משהו שהמוסכניק אמר לו שצריך להחליף.

ארל מתפרנס מגניבות קטנות ובזויות, חי בבית עלוב עם אשתו הבלונדינית ושני ילדים שהם בטוח לא שלו (למרות שהיא עדיין טוענת שהכושי הקטן עם האפרו הגיע מזרעו) – עד שיום אחד קורה המהפך. ארל זוכה ב-100 אלף דולר בלוטו; בזמן שהוא מעכל את הבשורה, הוא נדרס על ידי רכב חולף, וכרטיס הזכייה שלו נעלם עם הרוח. בעודו מאושפז ומגובס בבית החולים, הוא רואה ב-MTV את תוכניתו של קרסון דיילי, ומגלה לראשונה בחייו את ה"קארמה".

ארל מגיע לתובנה כי בגלל שהוא חרא של בן אדם – החיים שלו חרא. הוא מחליט לצאת בתיקון האולטימטיבי, מרכיב רשימה של כמה מאות מחטאיו במשך השנים ומחליט לפצות את כל קורבנותיו – מהילד שירד לחייו בבית הספר, דרך האשה קטועת הרגל שגנב לה את האוטו, ועד בזבוז החשמל ופגיעה בסביבה. ארל רותם למאמץ את רנדי, אחיו הסמי-מפגר (סוג של פיטר גריפין בשר ודם) ומתחיל למחוק חטאים מהרשימה. במקביל ממשיכה אשתו, ג'וי, לרדוף אותו בתביעות כספיות מעיקות. אלא שעתה שומרת עליו אותה קארמה מכל רע, ואף מצ'פרת אותו לאורך הדרך.

ההומור של "קוראים לי ארל" הוא הכי סלפסטיק, גזעני, הומופובי וגרפי, אבל מה, עובד הרבה יותר ממשחקי המילים המתחכמים של "פרייזר" ודומיו. הדברים השפלים שארל עשה בעברו, שבדרך כלל מתועדים בפלאשבקים, התגובות של מושאי ההתנצלות והתלאות שעוברות עליו בדרך, פשוט עושים אחלה קומדיה שלא דורשת שליטה בניואנסים של האמריקאית.

למרות שבניגוד לארל, שמעתי כבר פעם על הקארמה ולא חשבתי כמותו כי קרסון דיילי המציא את המונח, החלטתי לנסות את השיטה בקטנה. עצרתי לכמה הולכי רגל במעבר חצייה, דיווחתי על עודף לא מדויק (לטובתי) בסופר וראו זה פלא – יצאו לי שתי דיאט קולה במכונה במחיר של אחת!


"קוראים לי ארל", יום ב', 22:00, יס פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully