וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלבשי משהו יפה ג'ניפר, יוצאים

צחי בירן

21.4.2006 / 9:12

עם עליית עונה 5 של "זהות בדויה", צחי בירן מהרהר בגורל סדרות שנמשכות יותר מדי, ומקווה ש"אבודים" תינצל

אם לא הכרתם את סידני בריסטו עד עכשיו, אולי כדאי שתוותרו על העונה החמישית של "זהות בדויה" שעולה בעיכוב סביר אצלנו. שלא תבינו לא נכון, אני צופה אדוק בסדרה כמעט מתחילתה, אבל העונה הזאת, שהיא כנראה האחרונה, היא לא הזמן להצטרף. איך נאמר, השנים הטובות של סוכנת ה-CIA כבר מאחוריה.

למי שבכל זאת מעוניין לנסות משהו חדש, קצת חומר רקע: סידני בריסטו (הלא היא ג'ניפר גארנר, האול אמריקן סוויטהארט) התחילה את הסדרה בתור סטודנטית מצטיינת שאותרה על ידי ה-CIA כדי לעבוד בתור סוכנת חשאית בעורף אירופה, אסיה ושאר העולם. הטוויסט הגדול של העונה הראשונה הוא כפול – מצד אחד היא מגלה שהיא עובדת באותה סוכנות שאבא שלה מועסק בה בתפקיד בכיר, ומצד השני היא מגלה שהסוכנות היא לא חלק מהסי-איי-איי אלא גוף עצמאי עם מטרות אחרות ומרושעות. אם זה לא מספיק, החבר שלה מחוסל על ידי מעסיקיה אחרי שסיפרה לו שהיא לא עובדת בבנק.

הבוס של סידני בסוכנות, הנקראת SD-6 הוא ארווין סלואן (רון ריפקין המעולה) שהוא קטן, מרושע וחסר מעצורים. במהלך הסדרה מצליח סלואן להיות הרבה מעבר לרשע השנוא, לרגעים לא מעטים אנחנו חושבים שאולי יש בו יותר מזה, אולי יש בו בכל זאת איזה רגש. לרוב הוא פשוט משחק ממש טוב. דמות משמעותית נוספת היא אבא של סידני, ג'ק בריסטו (ויקטור גרבר), שכאמור מחזיק בתפקיד בכיר בסוכנות הביון. מערכת היחסים של סידני עם ג'ק היא דוגמה קלאסית ל"אבא היה קצין בקבע ולא ראה אותי ממטר". סידני כמהה לחום ואהבה, ומצליחה מקסימום לזכות בקצת דאגה וחמלה. כבר בעונה הראשונה פוצחת סידני במערכת יחסים טעונת מתח מיני עם סוכן הסי-איי-איי, מייקל ווהן (מייקל ורטאן, שהצליח להסתנן ל"חותנת בהפרעה") ולמרות קשיים לא אנושיים הם מגיעים לרומן אמיתי. חוצמזה מופיעים לצד סידני חבריה לעבודה דיקסון, הקשוח טוב הלב, ומרשל, גיק המחשבים (יותר נחמד ומשעשע מקלואי ב-24).

הקטע ב"זהות בדויה" הוא שיגורה של סידני, בכל פרק, למשימה בלתי אפשרית אחת לפחות ביעד אקזוטי ברחבי הגלובוס (חוצפה: היא לא היתה אף פעם במחוזותינו). סידני נדרשת לבצע את המשימות בתחפושת מחוכמת, ו..איך נגיד את זה, לכל אורך הסדרה היא התחפשה לזקנה רק פעם אחת (וכנראה שהרייטינג צנח באותו פרק). משום מה משימות לא מעטות מתרחשות במועדונים גותיים אפלים הדורשים מסידני להחליק לבגדי העור, להתחזות למלצרית ולגנוב את המידע הנדרש ועדיין לקבל אחלה טיפ מהלקוחות – כוסית כבר אמרנו? כיאה לסדרת פריים טיים אמריקאית, אין סקס של ממש, סידני בדרך כלל לא הורגת את הרעים אלא רק מהממת אותם (ביופיה או בקליעי הרדמה), אבל מה, הבחורה הולכת מכות, צוללת, צונחת ועושה אחלה סנפלינג.

תעלומה: איך באים ילדים לעולם?

בפתיחת העונה החמישית, סידני בריסטו כבר בהריון מתקדם מווהן, והיא מנסה לפענח תעלומות חדשות, המרכזית בהן קשורה לאמת אודות האבא העתידי. לצוות מצטרף סוכן חדש, גבר-גבר עם לוק מסתורי בעיניים ובהמשך, סביר לגלות, מצטרפת גם סוכנת טרייה וירוקה שגויסה כדי לבצע משימות שקשה לבצע עם בטן בשבוע ה-32. גם היא, אגב, מוכיחה כישורי הטמעות מצויינים בקהל, במיוחד אם הקהל הוא של דוגמניות על. סלואן הרשע תקוע בכלא. אויב חדש עם קשרים רציניים מפציע – בקיצור: עסקים כמעט כרגיל.

בארה"ב זכתה הסדרה להצלחה לא קטנה לאורך ארבע עונותיה, אבל בעונה החמישית העסק התחיל לקרטע (מבחינת איכות זה קרה כבר בעונה הרביעית הדי מבאסת). את העונה התחילה, כאמור, גארנר כשהיא בהריון (פרויקט משותף שלה ושל בן אפלק הדביל) וכנראה שהקושי שלה לבצע בעצמה את הפעלולים או לדחוס את בטן החודש השמיני שלה לבגדים צמודים ביאס לאללה את הצופים. מבחינה עלילתית דווקא מסתמן שיפור רציני בהשוואה לעונה הרביעית, אולם אחרי עשרה פרקים יצאה גארנר לחופשת לידה והסדרה הוצאה לחופש עד הודעה חדשה. בשלב מסוים עלו השערות שאיי-בי-סי תהרוג את הסדרה עוד באמצע העונה והיא הוסרה לחלוטין מלוח השידורים, אבל ממש השבוע חזרה.

סיבה נוספת שבגללה כדאי לעקוב אחרי הקרטוע של "זהות בדויה", היא כדי לראות כיצד מתמודד היוצר שלה, ג'יי-ג'יי אברהמס, עם סיום הפרוייקטים שלו. מביני עניין טוענים שמדובר בפאדיחה סדרתית של אברהמס, שמוכר כמי שאינו יודע לגמור בזמן. הוא כבר נכווה עם "פליסטי" (בה התארחו גארנר ומספר שחקנים נוספים מ"זהות בדויה"), סדרת החנונה הרגישה בקולג', שהתרסקה אחרי שהגיבורה סיפרה את מחלפות הוורדינה כהן שלה. עם כל הכאב, גם את "זהות" היה צריך להרוג בסוף העונה השלישית, מקסימום בתחילת הרביעית ולהשאיר את קהל הצופים האדוקים עם טעם של עוד. החשש הוא כבר במיוחד, משום שאברהמס אחראי גם ל"אבודים" המעולה, כשהאיום התמידי המרחף מעל מעריציה הרבים, הוא שתגמור כמו "תיקים באפילה", סדרת מסתורין אחרת שלא נותקה בזמן ממכשירי ההחייאה. בכל מקרה, אני עם סידני אלך עד הסוף הטוב או המר, אמשיך לפנטז שאנחנו תקועים ביחד בלב קמצ'טקה, תחת אש כבדה, כשהיא במדים בוהקים של קצינה רוסיה. אל תרגישו חובה להצטרף אלינו, נסתדר מצוין לבד.

"זהות בדויה", יום שבת 18:00, ערוץ AXN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully